سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت ناکارآمد علت آسیب‌های وارد شده به محیط زیست

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست گفت: آسیب‌هایی که در سال‌های گذشته به محیط زیست وارد شده به علت بی توجهی و مدیریت ناکارآمد بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ وهاب زاده مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست در همایش سراسری بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات محیط زیست استان‌های کشور در قزوین افزود: مهمترین ضعف در مدیریت منابع آبی، حقابه زیستی تالاب‌ها و مدیریت منابع آب کشور است و اگر در گذشته به این امور توجه می‌شد با مشکلات کنونی مواجه نبودیم.

وی اضافه کرد: خشک شدن تالابها، دریاچه ها، تخریب جنگلها، مراتع، نابودی گونه‌های گیاهی، جانوری، افزایش ریزگرد‌ها از مشکلات است که باید برای آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست گفت: اصلاح فرآیند بازرسی، استمرار ارزیابی، ارتقای سلامت اداری و نظارت مستمر موجب پویایی فعالیت‌ها می‌شود.

وهاب زاده اضافه کرد: گاهی برخی از مدیران به دلیل مشغله کاری از ماموریت‌ها عقب می‌مانند و بازرسی و ارزیابی مورد غفلت واقع می‌شود.

وی گفت:مدیران باید به بازرسان اهمیت بیشتری دهند تا به ارتقای سلامت اداری کمک شود.

وهاب زاده اضافه کرد: در این میان بازرسان هم لازم است کمک مدیران محیط زیست باشند و مانع فعالیت‌ها نشوند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست گفت: باید ظرفیت انتقاد پذیری را در میان مدیران بالا برد و از افرادی در مسئولیت‌ها استفاده کنیم که تعهد کاری، تخصص، مقبولیت، تعامل و روحیه خدمت بالایی داشته باشند.

آقاعلیخانی بازرس کل استان قزوین هم در این همایش گفت: با ایجاد پیوند بین حقوق شهروندی و محیط زیست باید از منابع خدادادی صیانت کرد.

بازرس کل استان گفت: همچنین باید تکریم ارباب رجوع، رعایت حداقل استاندارد‌ها در حقوق شهروندی و آموزش رفتاری دفاتر بازرسی و نظارت جدی گرفته شود.

وی افزود: باید رابطه در ادارات جای خود را به ضابطه مندی و قانون دهد و کارمند خود را ملزم به انجام کار مردم بداند و دستگاه‌های نظارتی هم بر نحوه سلامت کاری ادارات تسلط کامل داشته باشند.

آقاعلیخانی ادامه داد: بازرسی بدنبال مچ گیری نیست بلکه تلاش می‌کند ضمن راهنمایی و دادن مشورت لازم از بروز تخلف و انحراف در اجرای قانون جلوگیری کند.

وی افزود: توسعه دولت الکترونیک، کاهش مراجعه حضوری مردم و ارتباط نزدیک با کارمندان می‌تواند از بروز فساد در دستگاه اجرایی جلوگیری کند.

آقاعلیخانی گفت: دادن اختیارات، امکانات، بررسی ظرفیت‌ها در موفقیت در ارزیابی و بازرسی ضروری است تا کار‌ها به نتیجه برسد.

همایش سراسری بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات محیط زیست استان‌های کشور به مدت سه روز در قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

همایش سراسری بازرسی در قزوین

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.