سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان به نفت کویت چشم دوخته است

سخنان وزیر انرژی عربستان درباره ایجاد منطقه حایل میان میان این کشور و کویت و میدان‌های نفتی مشترک دو طرف موجب خشمگین شدن کویتی‌ها شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره، سخنان اخیر خالد فالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، درباره ایجاد منطقه حایل و بی طرف میان عربستان و کویت و میدان‌های نفتی مشترک دو کشور موجب خشم و عصبانیت کاربران کویتی در شبکه‌های اجتماعی شده است.

اظهارات فالح درباره اینکه گفتگو‌ها میان ریاض و کویت درباره منطقه حایل و میدان‌های نفتی مشترک دو کشور ادامه دارد، خشم کاربران کویتی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت به طوری که شهروندان کویتی می‌گویند عربستان به نفت کویت چشم دوخته است و تمایل زیادی برای تسلط بر نفت کویت دارد.

صالح بن زید، فعال کویتی، اعلام کرد عربستان ضرر هنگفتی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار به کویت وارد کرده است و این به دلیل توقف فعالیت‌ها در میدان‌های نفتی مشترک الخفجی و الوفره است.

او افزود: اظهارات اخیر وزیر انرژی عربستان نشان می‌دهد ریاض به دنبال دسترسی به میدان‌های نفتی مشترک الخفجی و الوفره است. اقدامات و تحرکات نظامی عربستان در اطراف بندر الزور کویت یادآور سناریو و فضای قبل از سال ۱۹۹۰ و حمله نظامی عراق (در زمان صدام) به کویت است.

خالد فالح اعلام کرده است گفتگو‌ها با کویت درباره منطقه حایل میان دو کشور با امید دستیابی به توافق در آینده ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.