سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی:

اداره کشور امروز سخت نیازمند ویژگی‌های دکتر بهشتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی بخشی از سخنان امروز خود را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با انتشار بخشی از سخنان امروز خود در جمع طلاب و روحانیون طرح ولایت، نقش  آیت الله بهشتی در نظام‌سازی در میان اصحاب امام بزرگوار را برجسته و بی‌بدیل دانست.

حجت الاسلام رئیسی در صفحه اینستاگرامش نوشت:
" نام  شهید بهشتی یادآور چند ویژگی ممتاز است؛ جدیت و سخت‌کوشی، دقت و تیزبینی،  صبر و مدارا،  نظم و تقوا، دانایی و مواجهه عالمانه و در عین حال  انقلابی با مسائل، استقامت و فداکاری و نهراسیدن از سرزنش و تهمت‌های دشمنان و غافلان، تبعیت محض از ولی‌فقیه و ترجیح ندادن خواست و نفع خود بر خواست امام امت و نفع مردم.

نقش  آیت‌الله بهشتی در نظام‌سازی در میان اصحاب امام بزرگوار، برجسته و بی‌بدیل است. شرایط دشوار و بحرانی دو سال اول انقلاب نتوانست مانع حرکت مجاهدانه و پیشروانه آیت الله  بهشتی در پایه‌گذاری نظام قضایی و هدایت مجلس خبرگان قانون اساسی و تدوین یک قانون اساسی فوق‌العاده مترقی و در عین حال، اسلامی و مردمی شود. اداره کشور امروز سخت نیازمند ویژگی‌ها و خصائص بهشتی‌گونه است. روحیه بهشتی‌گونه است که در سخت‌ترین شرایط از پس اساسی‌ترین و دشوارترین کار‌ها برمی‌آید. تنبلی و کم‌کاری، روزمرگی و بی‌برنامگی، دور از مردم زندگی کردن، دل‌بستن به بیگانه و چشم‌بستن بر توان ملی، ضد سبک زندگی و مدیریتی شهید بهشتی و ضد سیره امام بزرگوار و  رهبر معظم انقلاب اسلامی است. امروز مهمتر از تهدید و دشمن خارجی برای انقلاب و مردم، تهدید داخلی یعنی سبک زندگی و مدیریتی اشرافی، غیرانقلابی، بی‌برنامه و بی‌تدبیر، شعارزده و بی‌عمل است. مردم و رهبری انقلاب همواره در خط مقدم مقابله با دشمن بوده‌اند و انقلابشان را با نصرت و تأیید الهی حفظ کرده‌اند، ما مسئولان نیز باید با عمل مؤمنانه و انقلابی خود از خداوند بخواهیم ما را نیز در این خط و در کنار مردم، بپذیرد. مردم اگر از ما مسوولان، صداقت، فداکاری، برنامه‌ریزی، تدبیر عالمانه و کار شبانه‌روزی ببینند، سختی‌ها را تحمل می‌کنند، همچنانکه در سال‌های اول انقلاب که فشار‌ها چندین برابر امروز بود، درخشش این شاخص‌های مثبت در مسئولان تراز اول کشور همچون شهید بهشتی، موجب شد ایران پر افتخار و مردم مومن آن، از کوران فشار‌ها و تهدید‌ها پیروز و مقتدر بیرون آیند."

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.