سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام جهانی ۲۰۱۸؛

نمایش ضعیف ژاپنی ها مقابل لهستان با طعم صعود

تیم ملی فوتبال ژاپن با نمایشی فارغ از سطح جام جهانی به مرحله بعدی این رقابت‌ها رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین روز رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (پنج شنبه) تیم ملی فوتبال ژاپن در ورزشگاه وولگوگراد آره نا به مصاف لهستان رفت.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

با توجه به نتایج ۲ دور اول این گروه، حذف تیم ملی لهستان از این رقابت‌ها قطعی بود. ژاپن و سنگال از لحاظ تعداد امتیاز و گل زده در عدد ۴ با هم برابر بوده و تفاضل گل آن‌ها هم در عدد یک با هم مساوی بود، اما به دلیل عملکرد بهتر سامورایی‌ها در آمار انضباطی و اینکه شاگردان آکیرا نیشینو با دریافت ۳ کارت زرد، ۲ اخطار کمتر از شیر‌های ترانگا گرفته بودند تا پیش از بازی‌های امروز صدرنشین گروه بودند.

در این میان کلمبیا هم که پس از پیروزی برابر لهستان، امیدهایش برای صعود زنده شده بود با کسب ۳ امتیاز در رتبه سوم قرار داشت.

پس از به ثمر رسیدن گل یان بدنارک در دقیقه ۵۹ دیدار ژاپن و لهستان، سامورایی‌ها که به دلیل تساوی بدون گل در بازی کلمبیا و سنگال در آستانه حذف قرار داشتند از لاک دفاعی بیرون آمده و موقعیت‌هایی را روی دروازه لوکاژ فابیانسکی خلق کردند، اما این روند با اطلاع از گل یری مینا در دقیقه ۷۴ دیدار شاگردان نستور پکرمن و آلیو سیسه متوقف شد و ژاپنی‌ها شروع به اتلاف وقت کردند. لهستان هم که با همین یک پیروزی پرونده اش در جام بیست و یکم بسته می‌شد واکنشی تهاجمی به این امر نشان نداد و بیشتر در نیمه زمین خود به دنبال حفظ این گل بود. البته اوج این نمایش خارج از سطح جام جهانی از سوی بازیکنان ژاپن، به ۵ دقیقه پایانی و وقت‌های اضافی بازی برمی گردد. آن‌ها با پاس‌های متوالی در نیمه زمین خود و بدون اینکه از سوی بازیکنان لهستان تهدید شوند، روی اعصاب بینندگان تلویزیونی بازی رفته بودند و حاضر شدند با این تحقیر و دریافت تنها ۲ کارت زرد کمتر نسبت به سنگال، بلیت صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام را در جیب خود بگذارند.

قوانین فیفا هم در این ماجرا به یاری ژاپن آمد تا این تیم و البته لهستان با تکرار اتفاق زشت جام جهانی ۱۹۸۲ در دیدار آلمان غربی و اتریش یعنی پیاده روی بازیکنانشان در زمین، شرایط حضور نماینده آسیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را فراهم کنند.

بدون شک جنگندگی سامورایی‌ها با این صعود بزدلانه زیر سوال رفت و البته صفحه تاریکی در تاریخ بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبال جهان ثبت شد.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بدنارک بهترین بازیکن دیدار ژاپن - لهستان

ناوالکا: با این برد هواداران‌مان را خوشحال کردیم

انتهای پیام/

حذف تیم های سنگال و لهستان از دور رقابت های جام جهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.