سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاظت از صنایع تولیدی موجود در اولویت مدیریت ارشد فارس است/ اقتصاد کشاورزی با تکمیل حلقه‌های تولید و فرآوری حفظ می‌شود

استاندار فارس گفت: حفظ، صیانت و توسعه مجموعه‌های تولیدی و صنایع موجود، از اهمیت ویژه‌ای در اهداف مدیریت ارشد استان بر خوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در بازدید از کارخانه کیمیا دانه فارس واقع در شهرستان سروستان، افزود: بر اساس گزارش‌ها پارسال بیش از هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع تولید در استان فارس اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: توجه به مجتمع‌ها و صنایع تولیدی جدید نیز در دستور کار قرار دارد و برای آن برنامه ریزی شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و کارآفرینی به عنوان دغدغه امروز جامعه، تاکید کرد: اهتمام ما به حفاظت و صیانت از اشتغال موجود و توجه به اشتغال جدید است.

تبادار با تاکید بر اینکه نمی‌توان از اقتصاد کشاورزی در استان فارس صرف نظر کرد، افزود: تکمیل حلقه‌های تولید و فرآوری ضرورت حفظ اقتصاد کشاورزی و بهره مندی مناسب از آن است.

وی ادامه داد: استان فارس ظرفیت بالایی در تولید دانه‌های روغنی همچون کلزا و گلرنگ دارد که با توجه به کم آب بر بودن این محصولات در شرایط خشکسالی توسعه کاشت آن‌ها در استان ضروری است.

استاندار فارس گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فراوری کلزا و گلرنگ زمینه توسعه کاشت این محصولات در استان را فراهم خواهد کرد.

مهندس تبادار با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴، دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کاشت کلزا اختصاص یافته از افزایش این رقم به ۲۰ هزار هکتار در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

وی با بیان اینکه کارخانه کیمیا دانه فارس نقش تاثیرگذار و تعیین کننده‌ای در تکمیل حلقه فرآوری دانه‌های روغنی استان دارد، خاطر نشان کرد: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن را دارد که در حال حاضر ۳۰ هزارتن از این ظرفیت فعال است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم توجه به توسعه این کارخانه، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد روغن مورد نیاز کشور وارداتی است، تولیدات روغنی، محصولاتی استراتژیک محسوب می‌شوند که باید اهتمام ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های لازم این محصولات صورت گیرد.

تبادار تاکید کرد: مدیریت استان باید تلاش کند با همکاری سرمایه گذار و سهامدار ظرفیت سازی لازم برای تحقق اشتغال و تولید مداوم در این مجتمع انجام شود.

وی یادآور شد: کارخانه کیمیا دانه فارس در حال حاضر ۷۰ فرصت شغلی در چهار ماه از سال ایجاد کرده که در صورت توسعه این تعداد به ۲۰۰ نفر اشتغال مداوم در طول سال نیز خواهد رسید.

استاندار فارس با تشکر از همکاری مسئولانی که تا امروز مجموعه کیمیا دانه را در جریان مشکلات یاری کرده‌اند، از همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بانک‌های ملی و کشاورزی خواست همکاری‌های لازم برای رفع مشکلات و توسعه این کارخانه را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

تبادار همچنین از فرماندار سروستان خواست به عنوان نماینده دولت در شهرستان رفع مشکلات و توسعه فعالیت در چنین مجتمع‌هایی را با جدیت پیگیری کند.
انتهای پیام/ر

بازدید استاندارفارس از کارخانه کیمیا دانه فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.