سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش سطح زیر کشت هندوانه در اردبیل

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سطح زیر کشت هندوانه در اردبیل 50 درصد کاهش یافته است.

حسن روحی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اظهار کرد: در سال زراعی جاری 70 هزار و 91 هکتار ازاراضی استان به زیر کشت انواع محصولات سبزی و صیفی رفته است که گوجه فرنگی با سطح زیر کشت 2 هزارو 834 هکتار ، سیر با سطح زیر کشت یک هزار و 767 هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص استفاده بهینه از آب کشاورزی و حذف تدریجی محصولات با نیاز آبی در استان نیز افزود: با توجه به کمبود آب کشاورزی و کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی در طی سال‌های گذشته سیاست این مدیریت کاهش سطح زیرکشت محصولات با نیاز آّبی بالا همچون هندوانه می‌باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  گفت: این محصول علی‌رغم اینکه درسال 93 سطح زیر کشت آن بیش از 2 هزار و 200 هکتار بود ولی در سال جاری سطح زیر کشت آن به یک هزار و 100 هکتار کاهش یافته است یعنی 50 درصد از سطح زیر کشت آن کاسته شده و محصولات استراتژیک و مهم همچون گندم  که در تامین امنیت غذایی برای کشور مهم است جایگزین آن شده است.

روحی تصریح کرد: کاهش سطح زیر کشت هندوانه در اردبیل  با هدف استفاده بهینه از آب، ترغیب کشاورزان به کشت محصولات دیگر برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و مدیریت صادرات این محصول انجام شده است.

انتهای پیام/ع

کشت محصولات سبزی و صیفی در اردیبل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.