سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت بندر صیادی تنگ کنارک با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بندر جدید تنگ واقع در شهرستان ساحلی کنارک با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات ساخت موج شکن بندر تنگ در سال ۱۳۹۵ به اتمام رسیده و در سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

میرمرادزهی  بیان کرد: برای عملیات ساخت موج شکن اصلی و فرعی و راه دسترسی به اسکله در مجموع ۷۹۰ هزار مترمکعب سنگ چینی و ۶۵ هزار مترمکعب بتن ریزی آکروپاد انجام شده است.

وی افزود: این بندر در مدت زمان ۳۰ ماه تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: بندر صیادی و گردشگری تنگ در ۱۱۰ کیلومتری مسیر چابهار- جاسک واقع شده است و یکی از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به حساب می‌آید.

وی گفت: طرح ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ شامل ساخت اسکله، موج شکن، تاسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی است که ظرفیت پهلوگیری ۵۰ فروند شناور لنج و ۱۰۰ فروند قایق را دارد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعالند.

میرمرادزهی اظهار داشت: ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۴ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

 بندر صیادی تنگ یکی از قدیمی‌ترین اسکله‌های صیادی در حوزه شهرستان کنارک است که هم اینک به دلیل تخریب در زمان توفان «گونو» برای پهلوگیری لنج‌های صیادی قابل استفاده نیست.

انتهای پیام/ع

ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ

برچسب ها: شیلات ، سازمان بنادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.