سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی

مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی گفت:۹۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جاری برای پایداری شغلی،تولید گوشت قرمز و علوفه مورد نیاز دام‌های عشایر استان اختصاص یافت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛قوسی مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی از اختصاص ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان خبر داد و گفت:این تسهیلات بانکی با بهره چهار درصدی و بازپرداخت پنج ساله به عشایر پرداخت می شود که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.


وی افزود:این تسهیلات بر اساس شاخص های جمعیت دام عشایر و وضعیت خشکسالی بین شهرستان های استان توزیع شد و عشایر متقاضی برای دریافت این تسهیلات می توانند به ادارات امور عشایری در شهرستان ها مراجعه کنند.


قوسی گفت:سال گذشته نیز 72 میلیارد ریال تسهیلات از این محل به عشایر پرداخت شده است.
مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی گفت:دولت در پی ایجاد درآمدهای پایدار برای عشایر است و با تخصیص تسهیلات به عشایر ضمن تقویت تولید محصولات دامی به درآمدزایی این قشر نیز کمک می شود.


وی اظهار کرد:جامعه عشایری خراسان جنوبی با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار رأس دام، 34 درصد دام سبک استان را در اختیار دارد.


قوسی گفت:جمعیت عشایر این استان در سال 1387 بر اساس سرشماری عشایر کشور، 81 هزار نفر بود که از این تعداد، 40 هزار و 933 مرد و مابقی زن هستند.


مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی افزود:13 درصد از جمعیت 750 هزاری نفر خراسان جنوبی عشایر هستند که هفت درصد جمعیت عشایر کشور در این استان سکونت دارند و خراسان جنوبی از نظر تعداد جمعیت عشایری پس از فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان در جایگاه چهارم قرار دارد.


وی بیان کرد:در حال حاضر 43 هزار و 489 نفر از عشایر استان در 135 کانون هدایتی و حمایتی اسکان و ساماندهی شده اند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

افزایش 29 درصدی پرداخت تسهیلات به عشایر



انتهای پیام /غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.