سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر پاکستان رد صلاحیت شد

شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان، به دلیل عدم افشای دقیق دارایی‌هایش، برای شرکت در انتخابات پارلمانی آتی این کشور از حوزه انتخاباتی خودش سلب صلاحیت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان، به دلیل آنچه عدم افشای دقیق دارایی‌هایش خوانده شده، برای شرکت در انتخابات پارلمانی آتی این کشور از حوزه انتخاباتی خودش سلب صلاحیت شد.

پس از برکناری نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان، از سوی دادگاه عالی این کشور، رد صلاحیت شاهد خاقان عباسی دومین ضربه بزرگ به حزب او در یکسال اخیر به شمار می‌رود.

در حال حاضر، طبق حکم دادگاه، نخست‌وزیر پاکستان تنها در حوزه انتخاباتی خودش حق شرکت در انتخابات را ندارد اما برخی منابع پیش‌بینی کرده‌اند ممکن است او در چهار هفته‌ای که تا زمان برگزاری انتخابات باقی‌مانده، با چالش‌های بیشتری مواجه شود.

طی چند روز اخیر، کمیته ضدفساد پاکستان یکی دیگر از اعضای حزب مسلم لیگ (شاخه نواز شریف) به نام «قمر الاسلام» را نیز به اتهام فساد مالی دستگیر کرده است.

دادگاه پاکستان می‌گوید شاهد خاقان عباسی در برگه ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات، رقم دقیق دارایی‌های خود را اعلام نکرده است.

نخست‌وزیر پاکستان ضمن رد این اتهام، اعلام کرده است که نسبت به این "حکم غیرقانونی" اعتراض خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.