سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم خبر داد؛

طرح مسجد محوری در ۴۰ مسجد شهر قم اجرا می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم از اجرای طرح مسجد محوری در ۴۰ مسجد شهر قم تا پایان سال جاری خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مالکی نژاد،رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم در نشستی که با موضوع شهر و شادی در سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار کرد: هماهنگی درستی در زمینه ی اقدامات فرهنگی در شهر قم وجود ندارد.

وی با اشاره به علت شکست بسیاری از طرح‌های فرهنگی در شهر قم افزود: به علت اینکه مرکز فرماندهی فرهنگی در قم وجود ندارد مباحث فرهنگی به‌صورت جزیره‌ای انجام می‌شود، هر مرکز و نهادی برنامه‌های فرهنگی مربوط به خود را انجام داده نگاهی به خروجی برنامه‌های فرهنگی ندارد.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر فقر زیرساختارهای فرهنگی و تفریحی در شهر قم ادامه داد: فقر زیرساخت‌های تفریحی در شهر قم مهم‌ترین مشکلی بوده که احساس می‌شود، تأمین زیرساخت‌های تفریحی هدف مهمی بوده که در شورای شهر قم دنبال می‌شود.

مالکی نژاد بابیان اقدامات شورای شهر قم در افزایش نشاط اجتماعی خاطرنشان کرد: مسجد محوری تنها رویکرد غالب در شهر قم نیست بلکه گسترش فضاهای باز شهری نیز همزمان با تقویت مساجد در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم با اشاره به‌مراتب برگزاری اقدامات تفریحی و فرهنگی در بین مساجد شهر قم ابراز کرد: برگزاری برنامه‌های جانبی باید با حفظ فلسفه وجودی مسجد دنبال شود، تاکنون 25 طرح مسجد محوری در قم اجراشده و سعی می‌شود تا پایان سال 40 مسجد به تجهیزات موردنظر فرهنگی و ورزشی مجهز شوند.

وی اقدامات صورت گرفته برای افزایش سرانه‌های زنان در شهر قم تأکید کرد: نگاه به بانوان در مبحث افزایش سرانه‌های اجتماعی و ورزشی در شورای شهر قم بیشتر از گذشته شده و برخی تجهیزات ورزشی در بین مدارس مناطق محروم توزیع‌شده است.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: برگزاری ورزش همگانی ویژه بانوان به‌صورت روزانه در بوستان لاله برگزار می‌شود، در کوهستان پارک‌های جدید شهر قم باید مسیر کاشت درختان به نحوی باشد که به مسیر دوچرخه‌سواری آسیبی زده نشود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم با اشاره به ابعاد مختلف نشاط تأکید کرد: زمینه‌های نشاط در هر فردی متفاوت است و برای این منظور نیز زیرساخت‌های لازم در هیئت‌های مذهبی، کتابخانه‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به مهم‌ترین هدف شهرداری قم از احداث باغ پرندگان ابراز کرد: یکی از اهداف احداث باغ پرندگان مبحث گردشگری و افزایش زمان ماندگاری مسافران در شهر قم است.

انتهای پیام/ش

اجرای طرح مسجد محوری در قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.