سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۳۰ هزار جلد دفترچه محاسبه زکات در آذربایجان غربی

رئیس اداره اجرائی زکات آذربایجان غربی از توزیع ۳۰ هزار جلد دفترچه زکات در استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین جابر شوقی رئیس اداره اجرائی زکات آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: امسال در روستا‌های استان ۳۰ هزار جلد دفترچه محاسبه زکات در بین زکات دهندگان توزیع می‌شود.
وی افزود: نحوه محاسبه زکات کشاورزان و برآورد میزان زکات واجت از مزایای دفترچه‌های محاسبه زکات می‌باشد که دفترچه‌های مذکور طراحی شده و در حال چاپ می‌باشند که پس از اتمام مراحل چاپ توزیع خواهند شد.
حجت الاسلام شوقی اظهار کرد: سال گذشته در سطح استان ۲ هزار و ۴۰۰ زکات دهنده داشتیم که امسال پیش بینی می‌کنیم تعداد زکات دهندگان به ۳۰ هزار نفر برسد.
رئیس اداره اجرائی زکات آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه زکات در روستا‌ها و برای روستاییان کشاورز تعلق می‌گیرد در نتیجه در استان ما برای گندم، جو، کشمش و در برخی عشایر به احشام زکات شامل می‌شود.
وی با اظهار اینکه اولویت توزیع زکات برای فقرا و نیازمندان مربوط به خود روستا‌ها و مناطقی که در آن‌ها زکات جمع شده می‌باشد، بیان کرد: در صورت وجود همچین افرادی در بین اقوام و خویشاوندان زکات باید در بین آن‌ها توزیع گردد و در غیر این صورت باید به ترتیب در بین نیازمندان موجود در بین همسایگان محله، اهالی روستا و یا نزدیکترین روستا زکات توزیع شود.
حجت الاسلام شوقی تصریح کرد: زکات جمع آوری شده هم شرعی و هم قانونی باید در روستایی که جمع آوری شده است، هزینه شود مگر اینکه در آن روستا فقیر و یا نیازمندی نباشد.
انتهای پیام/ح


توزیع دفترچه محاسبه زکات در آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.