سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سه ماهه اول امسال؛

وقوع ۲۴ فقره آتش‌سوزی در فارس /تشکیل افزون بر ۲۰۵ گروه مردمی در نقاط حساس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از وقوع ۲۴ فقره آتش‌سوزی در سه ماهه اول امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به وقوع ۲۴ فقره آتش‌سوزی در منابع طبیعی فارس در سه ماهه اول امسال، افزود: این تعداد آتش‌سوزی در مساحتی به وسعت ۹۸ هکتار به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: اگرچه نسبت به سال‌های اخیر به ویژه بهار سال ۹۵ آتش سوزی‌ها در فارس از کاهش ۶۸ درصدی برخوردار بوده، اما نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با روند یکسانی مواجه بوده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: آمار آتش سوزی‌های پارسال ۱۷۸ فقره در وسعتی به میزان ۵۶۰ هکتار بوده است.

بوستانی بیان کرد: بیشترین آتش سوزی‌ها در مناطقی از جمله داراب، جهرم، سپیدان، مرودشت، کامفیروز، شیراز، رستم، ممسنی، کازرون، نی‌ریز و استهبان به وقوع پیوسته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه که عامل اصلی این آتش سوزی‌ها انسانی بوده است، افزود: بخشی از آتش سوزی‌ها ناشی از سهل‌انگاری و عمد عوامل انسانی رخ داده است.

بوستانی اضافه کرد: سال گذشته برای ۱۲ نفر افراد متخلفی که با دست‌کاری موحب برهم زدن نظم طبیعی در طبیعت شده‌اند پرونده تشکیل و به مراجع قانونی و قضایی تحویل داده شد.

وی بیان کرد: آنگونه که انتظار بود با افراد خاطی برخورد نشد که با توجه به اهمیت این مباحث نیازمند برخورد قاطع و جدی‌تر دستگاه قضایی با این افراد هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز برای ۵ نفر پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی گفت: این اداره‌کل در رابطه با کاهش میزان آتش سوزی‌ها در استان تمهیداتی اندیشیده که بیشترین سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بر روی مباحث پیشگیری و فرهنگ سازی میان مردم و بهره‌برداران است.

بوستانی اضافه کرد: تاکنون افزون بر ۲۰۵ گروه مردمی در نقاط حساس و بحرانی تشکیل شده که در مناطق حضور دارند و امکانات و تجهیزاتی از جمله بیل، ظرف‌های آب و آتش‌کوب در اختیار آن‌ها قرار داده شده تا در صورت بروز آتش‌سوزی پیش از حضور نیرو‌های تخصصی و عملیاتی، کار را آغاز کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این اداره کل در مواقع آتش‌سوزی، استقرار سه ایستگاه پایش در مناطق حساسی، چون پاسارگاد و فیروزآباد و پیش‌بینی استقرار بالگرد در زمان نیاز است.

وی گفت: برای استقرار بالگرد در کمترین زمان ممکن در سطح کشوری قراردادی تنظیم کرده‌ایم تا در زمان نیاز از طریق پایگاه جنوب کشور هماهنگی‌ها برای اعزام انجام شود.

بوستانی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به استان فارس برای جبران آتش سوزی‌ها در پارسال افزود: در سال ۹۶ بخشی از اعتبارات تخصیصی صرف خرید ماشین‌آلات و در واقع صرف خرید تجهیزات اطفاء حریق شد.

انتهای پیام/ن

آتش سوزی در منابع طبیعی فارس

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.