سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری سومین جشنواره سقوط آزاد در رامسر

سومین جشنواره سقوط آزاد تا روز جمعه ۸ تیر ماه در فرودگاه رامسر در حال برگزاری است.

محسن حافظی مدیرعامل مرکز خلبانی و خدمات ویژه هوایی افلاک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این شرکت زیرنظر سازمان هواپیمایی کشور با هدف گسترش فرهنگ هوانوردی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه تعطیلی دوماهه فرودگاه رامسر سبب شد سومین جشنواره سقوط آزاد در این فرودگاه برگزار شود، افزود: سقوط آزاد و چتربازی یکی از مهیج‌ترین ورزش‌ها محسوب می‌شود که علاقمندان و مخاطبان زیادی در سراسر دنیا دارد که بسیاری از مدرسین این رشته ایرانی هستند.

حافظی با بیان اینکه ایرانی‌های زیادی در کشور‌های مختلف در این رشته فعالیت دارند گفت: در جشنواره سقوط آزاد رامسر ۱۳۵ چترباز بطور رسمی که اکثرا مربی در این رشته هستند حضور دارند که هرکدام چندین همراه باخود دارند که باعث رونق اقتصادی در رامسر نیز می‌شوند.

وی گفت: نیروی هوایی سپاه با در اختیار قرار دادن هواپیمای سبک خود جهت پرواز چتربازان با نگاه گردش ارز در داخل کشور حمایت ویژه‌ای از این جشنواره دارد.

مدیرعامل مرکز خلبانی افلاک گفت:: چتربازان از ارتفاع ۱۲ هزار پا آسمان رامسر به سمت زمین سقوط و چتربازی میکنند و مردم عادی نیز میتوانند با حضور در فرودگاه رامسر پس از سیر مسیر قانونی و آزمایشات پزشکی این تفریح و ورزش مهیج را تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه ایرانی‌های زیادی در این رشته فعالیت دارند گفت:: پیش از این ۸۰ درصد چتربازان ایرانی‌ ها برای چتربازی و سقوط آزاد به کشور‌های روسیه، ترکیه، تایلند، هلند و امارات میرفتند که همه این افراد بار‌ها درخواست فعالیت در داخل کشور را داشته اند.

حافظی افزود: رامسر مانند جواهری در ایران است که از لحاظ جغرافیایی بهترین و بی نظیرترین شرایط را برای سقوط آزاد و چتربازی دارد و اگر نگاه‌ها بازتر و حمایت شود، درآمد آن از پرواز‌های همه روزه مسافربری فرودگاه رامسر بیشتر است.

وی با بیان اینکه رامسر شرایط آن را دارد که درسال بیش از ۲۰ جشنواره سقوط آزاد را میزبانی کند، گفت: این جشنواره تا ساعت ۱۸ روز جمعه ۸ تیر ۹۷ در فرودگاه رامسر ادامه دارد.

انتهای پیام/ م

رامسر میزبان برگزاری جشنواره سقوط آزاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.