سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت همه تلاش خود را در جهت کنترل نرخ ارز بکار گیرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: دولت باید نهایت تلاش خود را در جهت کنترل نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی بکار گیرد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقداماتی که دولت باید در شرایط  کنونی اقتصادی کشور انجام دهد، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند، حفظ ارزش پول ملی یکی از وظایف مهم دولت در اقتصاد بوده و طبیعتا حیثیت ملی ما در عرصه بین‌المللی و در بین کشورهای منطقه نباید به دلیل کاهش ارزش پول کشور خدشه‌دار شود.

وی افزود: دولت باید نهایت تلاش خود را در جهت کنترل نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی بکار گیرد، چرا که اکنون ما در جنگی قرار داریم که آمریکا و متحدانش علیه ایران به راه انداخته‌اند.

ترقی تصریح کرد: در شرایط  کنونی امکان تعیین قیمت واحد برای ارز قیمت وجود ندارد و با دو نرخی شدن ارز مشکلات ارزی کشور حل می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بسیاری از روش‌های دولت مبنی بر اینکه واردکنندگان را به صادرکنندگان حواله می‌دهد، موجب شده تا فساد جدیدی در بخش ارزی کشور رخ بدهد.

وی ادامه داد: اقدام جدید دولت در جهت کنترل خرید و فروش افرادی که ارز 4200 تومانی دریافت می‌کنند، امری است که می‌تواند تا حدود زیادی جلوی فساد ارزی را بگیرد، همچنین لازم است تا دولت  با کنترل خرید و فروش ارز در کشور مانع از افزایش قیمت افسارگسیخته کالاها شود.

ترقی ادامه داد: لازم است تا با اقداماتی موثر به کسبه بازار اطمینان داده شود که نقدینگی کشور به جای ورود به بازار کاذب به سمت بازار رسمی حرکت خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت تغییر در تیم اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: تغییر تیم اقتصادی دولت چندان کارساز نخواهد بود، چرا که رئیس جمهور نمی‌تواند  عناصر کاردان و مورد اعتمادتر از افرادی که اکنون در تیم اقتصادی فعالیت می‌کنند را در کابینه جایگزین کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصولگرایان ، نرخ ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.