سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معلمی که در دورترین مدرسه اردبیل تدریس می‌کند

مستند «غوغای بی هیاهو» در جدیدترین قسمت خود به نام «یاخچیلیق» پنجشنبه ۷ تیر ماه به روی آنتن می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند «غوغای بی هیاهو»، تمام مدارس کوچک ایران را به تصویر می‌کشد. این مستند به دور از پرگویی و با انتخاب تصاویری بکر از زندگی روستایی و بومی مناطق مختلف ایران، روایت‌هایی جذاب را برای بینندگان این برنامه تدارک دیده است. 
 
این برنامه در سی و پنج کیلومتری شهرستان خلخال، روستایی به اسم «کهران» قرار دارد. خداکرم شاد، معلم پا به سن گذاشته دبستان حافظ روستای «کهران» است که از خلخال به این روستای دور افتاده می‌رود.

این معلم فداکار هر روز نیم ساعت با ماشین همکارش و یک ساعتی مسیر خاکی را طی می‌کند تا به پنج دانش آموز مدرسه درس بدهد.
 
 خداکرم شاد، تنها یک سال تا بازنشستگی فاصله دارد، ولی برای چند سالِ پایان معلمی، این روستا را انتخاب کرده و بجز درس دادن، حواسش به زندگی روستایی بچه ها نیز هست و سعی می‌کند هر طور می‌تواند به بچه‌ها کمک کند. "یاخچیلیق" نام این قسمت از مستند است که به زبان آذری به معنای «خوبی و انسانیت» است.

روستای «کهران» در دشت‌های وسیع اردبیل قرار دارد. اهالی این روستا مثل خیلی از مردمان این منطقه آذری صحبت می‌کنند و اهالی این روستا به زنبورداری و دامداری مشهور هستند.

«کهران» روستایی خوش سیما و فعال است که می‌تواند روز به روز پیشرفت کند. مدرسه سنگی و زیبای این روستا و زندگی اهالی و دانش آموزانش موضوع این قسمت از مستند «غوغای بی هیاهو» است.

این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و تهیه کنندگی مهدی بابایی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۴۰ در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار می‌گیرد و بازپخش آن جمعه ساعت ۱۱:۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام/

مستند «غوغای بی هیاهو» از شبکه دو سیما پخش می شود

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.