سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح شبکه آبرسانی درون شهری آبادان و خرمشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت:اصلاح شبکه آبرسانی درون شهری شهرهای آبادان و خرمشهر الزامی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان توجه ویژه به اصلاح شبکه آبرسانی درون شهری شهرهای آبادان و خرمشهر را الزامی خواند و گفت: انجام این کار از عهده آب و فاضلاب خوزستان خارج است.

وی افزود: در حال حاضر مناقصه بازسازی تصفیه خانه ثامن آبادان به پیمانکار ابلاغ شد که بر این اساس قرار است تا مخزن ۲۵ هزار مترمکعبی را در مدار قرار دهند؛ به وضعیت فیلترهای تصفیه خانه، پل ساترها و ایستگاه پمپاژ رسیدگی کرده و کار نوسازی سیستم کلر زنی را نیز به انجام برساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت:پروژه بزرگ خط انتقال هزار از تصفیه خانه ثامن به سمت ایستگاه ۱۱ و تلمبه خانه شهید کشتکار واقع در جمشید آباد از  کارهای در دست اقدام است که برای اجرای آن در برخی مکان ها این خط به  دو خط ۶۳۰ میلی متری تقسیم می شود تا بتواند از موانعی همچون کریدور نفتی، بزرگراها و غیره عبور کند.

حقیقی پور افزود: با اجرای این خط و فاز دوم طرح غدیر به طور حتم شاهد بهبود وضعیت آب خواهیم بود؛ ضمن آنکه آب ورودی از طرح غدیر پیش از ارسال به تصفیه خانه ثامن افزایش می یابد و می توان آن را به برخی مناطق شهری آبادان و شهرهای اروندکنار و چوئبده فرستاد.

وی گفت: در حال حاضر در شهر آبادان ۱۲ هزار و ۵۰۰  متر مکعب آب شیرین کن در تاسیسات دیری فارم داریم که این تاسیسات علاوه بر اینکه آب بخشی از شهر آبادان را تامین می کند تامین آب مینوشهر را نیز بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: تا پایان تیرماه جاری ۱۴ هزار متر مکعب دیگر به ظرفیت آب شیرین کن آبادان اضافه می شود که از این مقدار دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن را در چوئبده و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب دیگر را نیز در اروندکنار توزیع می کنیم.

وی گفت: در تلاش هستیم تا همچون شهر اروندکنار که یک آبگیر مجزا در بهمنشیر برای آن تعبیه شده و امسال نیز با پایداری خوبی در بحث کمی آب مواجه بود، برای چوئبده نیز چنین کار مشابهی را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/ د

اصلاح شبکه آبرسانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.