سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب "بامدژ" اهواز در انتظار اعلام نتایج مطالعات تعیین حقابه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از اعلام نتیجه مطالعات تعیین حق آبه تالاب "بامدژ" اهواز تا 3 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد که به منظور بررسی راهکارهای احیای تالاب بامدژ برگزار شد، بیان داشت: سازمان های مردم نهاد در حفاظت و حمایت از محیط زیست نقش بسیار مهم ایفا می کنند.

وی با اشاره به محدودیت های موجود، حفاظت محیط زیست خوزستان را از لحاظ نیروی انسانی و گستردگی کارها، ضروری دانست و بر همکاری سازمان های مردم نهاد با این اداره کل برای احیا و مراقبت از محیط زیست تاکید کرد.

لاهیجان زاده در خصوص برنامه های اداره کل محیط زیست استان به منظور احیای تالاب بامدژ اظهار کرد: مطالعاتی در این زمینه انجام شده است و نتیجه مطالعات تعیین حق آبه تالاب بامدژ اهواز تا 3 ماه آینده مشخص شده و اجرا و تامین نیاز آبی این تالاب به سازمان آب و برق خوزستان اعلام می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به احداث پاسگاه محیط بانی و ساختمان پایش در منطقه به منظور پایش مستمر این تالاب اشاره کرد و اذعان داشت: تا چند ماه آینده این پاسگاه تکمیل و به بهره‌ برداری می رسد.

این مقام مسئول خواستار همکاری نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی خواستار به منظور شناسایی و برخورد با متخلفان به حریم تالاب بامدژ شد و بیان کرد: امروزه با وجود مشکلات زیاد در عرصه محیط زیست، اهمیت و توجه به این مقوله در جامعه بیش تر از هر زمان دیگری احساس می‌ شود و باید با همکاری و مشارکت جمعی برای بهبود محیط زیست استان تلاش نماییم.

احمدرضا لاهیجان زاده در ادامه به برخی برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در زمینه احیا و تامین حقابه تالاب ها اشاره کرد و افزود: برای تالاب بامدژ باید کارها براساس اصول و مطالعات انجام شود و از انجام کارهای غیرکارشناسی در این حوزه خودداری کرد و کار و برنامه باید به صورتی دنبال شود که احیا و حیات دائمی برای این منطقه را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

تعیین حقابه تالاب ها در روزهای آتی

برچسب ها: محیط زیست ، انتقال آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.