سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

۶۵ درصد مبتلایان به ایدز در سیستان و بلوچستان معتاد هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۶۵ درصد مبتلایان به ایدز در سیستان و بلوچستان از طریق اعتیاد تزریقی و ۳۵ درصد از طریق جنسی مبتلا شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  در کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان متولی سلامت استان با هدف کاهش خطر انتقال ویروس اچ آی وی، دوره‌های آموزشی و حمایتی برای پیشگیری از انتقال عفونت از راه تماس جنسی و سایر راه‌های انتقال را به طور رایگان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه هم اینک ۶۶ هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده اند گفت: این آمار در حالی رو به افزایش است که تلاش‌های زیادی در این حوزه انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در جهان افزون بر ۳۶ میلیون نفر با بیماری ایدز دست و پنجه نرم می‌کنند از تغییر الگوی انتقال این ویروس از تزریقی به جنسی خبر داد و افزود: برای کنترل همه گیری این بیماری مشارکت مردمی مهمترین راهکار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: با وجود تلاش‌هایی که در زمینه کنترل ایدز در کشور انجام شده، اما این بیماری هنوز مشکل بسیار جدی به شمار می‌رود که لازم است با عزم عمومی و اطلاع رسانی، اقدامات لازم برای مهار آن در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی شهری از آموزش به عنوان مهمترین و بهترین راهکار پیشگیری از ایدز نام برد و بیان کرد: تلاش داریم با تشکیل کمیته‌های اجرایی استانی و آموزش مهارت‌های زندگی و خود مراقبتی تا سال ۲۰۲۰ به اهداف سازمان جهانی بهداشت در زمینه شناسایی، درمان و کنترل این بیماری دست یابیم.

انتهای پیام/ع

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.