سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان نظامی استان اصفهان:

جرایم درجه ۷و ۸ دادگستری و سازمان قضایی، مستقیما در دادگاه رسیدگی می شود

دادستان نظامی استان اصفهان گفت: در آیین دادرسی جدید دادگستری و سازمان قضایی، جرایم درجه ۷ و ۸، به دلیل کم بودن مجازات، موضوع در دادسرا مطرح نمی شود و مستقیم به دادگاه ارجاع و رسیدگی می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام علی هادیان امروز در جمع خبرنگاران به توضیح شیوه رسیدگی به پرونده ها در دادسراهای نظامی پرداخت و با اشاره به دو مرحله ای بودن این روند، اظهارکرد: پرونده پس از بررسی در دادسرا، مراحل ثبت خود را در شعب دادیاری می گذارند.

وی تصریح کرد: چنانچه این پرونده به قرار منع پیگرد منجرشد، همانجا مختومه و بسته می شود و چنانچه منتهی به قرار جلب دادرسی شد با کیفر خواست به دادگاه ارجاع و پس از تشکیل جلسه دادرسی، حکم مربوطه صادر می شود.

این مقام مسوول‌ ادامه داد: در آیین دادرسی جدید دادگستری و سازمان قضایی، جرایم درجه ۷ و ۸، به دلیل کم بودن مجازات، موضوع در دادسرا مطرح نمی شود و مستقیم به دادگاه ارجاع و رسیدگی می شود.

حجت الاسلام هادیان، یکی از این جرایم را پرونده های «فرار از خدمت مراجعتی» دانست و افزود: بقیه جرایم روند ثبت در دادسرا و رسیدگی در دادگاه را طی می کند.

وی از موارد دیگر به ارجاع شکایت های نیروهای مسلح، نیروهای انتظامی و یگان های ویژه اشاره و تاکیدکرد:‌ در این گونه موارد مسوول رسیدگی به پرونده بعد از ثبت، مراحل بازرسی قضایی، حفاظت و تحقیقات اولیه را انجام می دهد و روند مذکور تا حصول نتیجه ادامه پیدا می کند.

به گفته دادستان نظامی استان اصفهان مدت زمان رسیدگی به پرونده های مذکور، بسته به داشتن شاکی خصوصی، نیاز به استعلام و مراجعه حضوری، متفاوت است.

حجت الاسلام هادیان با اشاره به دو هفته زمان حداکثری برای برگشت پرونده، خاطرنشان ساخت: بعد از این مدت، یک تا دو هفته زمان برای رسیدگی به پرونده توسط سازمان لازم است و در صورتی که پرونده نیاز به مراجعه حضوری و استعلام نداشته باشد، ظرف دو هفته به دادگاه ارجاع و حکم صادر می شود.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری دادستان نظامی استان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.