سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنده نوبل اقتصاد: سیاست تعرفه‌ای ترامپ شکست خواهد خورد

برنده جایزه نوبل اقتصاد اعلام کرد سیاست تعرفه‌ای رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل برانگیختن خشم جهانی با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رابرت شیلر، برنده جایزه نوبل اقتصاد اعلام کرد سیاست تعرفه‌ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با افزایش خشم جهانی شکست خواهد خورد. شیلر تاکید کرد: کاهش مالیات‌های شرکتی، که اوایل امسال بوسیله رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، ممکن است همچنان پابرجا بماند اما مسئله تعرفه علیه شرکای تجاری احتمالا موضوعی کاملا متفاوت خواهد بود.

شیلر در گفتگو با سی ان بی سی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های تجاری دونالد ترامپ بسیار احمقانه است گفت: آنها با این تعرفه‌ها خشم بسیاری را در سراسر دنیا برانگیختند. این سیاست پایدار نخواهد بود.

استاد اقتصاد دانشگاه ییل آمریکا همچنین نگرانی خود را درباره حمایت ترامپ از بازار با تمایلات سرمایه‌داری اعلام کرد. شیلر افزود: «مردم تصور می‌کنند ترامپ به نفع بازار عمل می‌کند. اما ضرورتا این طور نیست و به نظر من این نوع مخالفت با متحدانمان در نهایت به اعتماد میان طرفین آسیب خواهد زد».

برنده جایزه نوبل اقتصاد همچنین گفت: آخرین نشست سران گروه هفت به نظر بسیار ترسناک رسید. در بررسی‌ای که اخیرا بوسیله رسانه‌ها صورت گرفت مشخص شد اکثر شهروندان آمریکا تائید کردند که ترامپ برای اولین بار از زمان حضورش در کاخ سفید به مسائل اقتصادی پرداخته است. در ماه مارس میزان تائید عملکرد اقتصادی رئیس جمهور آمریکا از 45 درصد به 51 درصد رسید. همچنین 36 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد و سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهور خود ناراضی بودند.

اوایل امسال رئیس جمهور آمریکا یک جنگ تمام عیار را علیه شرکای تجاری این کشور اعلام کرد. در ماه مارس کاخ سفید تعرفه‌هایی را بر فلزات وارداتی از روسیه، چین و چندین کشور دیگر اعلام کرد. در ماه می اقدامات تعرفه‌ای آمریکا به اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک گسترش یافت. واشنگتن همچنین در ادامه، تعرفه 25 درصدی را بر 50 میلیارد دلار از کالاهای چین تعیین کرد و پس از اقدامات متقابل پکن تهدید کرد که میزان تعرفه‌ها را به 200 میلیارد دلار از کالاهای تولید چین افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.