سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس گرجی گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان خبر داد؛

۲۵ هزار گردشگر ایرانی در گرجستان

رییس گرجی گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: پارسال تعداد ۳۵۰ هزار گردشگر تبعه ایرانی وارد این کشور شده و از مکان‌های دیدنی گرجستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ساشالوا کیکناولیدزه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با تأکید پتانسیل‌های گردشگری کشور گرجستان، گفت: ۲۵ هزار گردشگر ایرانی به‌راحتی در گرجستان تردد می‌کنند و این موضوع می‌تواند فرصتی برای توسعه ارتباطات در این زمینه باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان با اشاره به وجود بندر‌ها و ظرفیت‌های حمل‌ونقلی گرجستان گفت: همکاری‌ها در خصوص حمل‌ونقل و ترانزیت با استفاده از بندر‌ها گرجستان بهترین فرصت برای توسعه همکاری‌ها بین بازرگانان ایران و گرجستان می‌تواند باشد.

وی بابیان اینکه سفر پربار و پرکاری را در ایران داشتیم، اظهار داشت: طی این ۴ روز ملاقات متعددی با نمایندگان مجلس ایران و وزرای دولت داشته‌ایم که بسیار خوب بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر روابط ایران و گرجستان بسیار گسترده‌تر شده به‌طوری‌که سفر‌های متعددی در سطوح بالا از بین مقامات دو کشور انجام می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان بابیان اینکه از طرف مجلس و نمایندگان دولت، کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور فعال‌شده است، بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در خصوص این کمیسیون در آینده نشستی با حضور دو طرف در تهران برگزار خواهد شد.

کیکناولیدزه اضافه کرد: موضوع توسعه روابط ایران و گرجستان در سطح پارلمانی شاهکار نماینده تبریز بوده که به‌صورت جدی به دنبال توسعه روابط مجلس ایران و گرجستان بود.

وی ادامه داد: تبریز منطقه بسیار زیبایی بوده و در بازدید از استان شاهد امکانات اقتصادی فراوانی بودیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان با اشاره به نشست اعضای گروه دوستی پارلمانی گرجستان با اعضای اتاق بازرگانی تبریز گفت: در این دیدار در خصوص امکانات موجود در تبریز و گرجستان و نحوه همکاری‌ها برای استفاده از این امکانات و ظرفیت‌ها بحث و تبادل‌نظر انجام شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری گرجستان، گفت: پتانسیل تسهیلات تجاری و وجود فضای تجارت آزاد در گرجستان می‌تواند فرصتی مناسب برای بازرگانان و تجار ایرانی محسوب شود.

کیکناولیدزه با اشاره به وجود بندر‌ها و ظرفیت‌های حمل‌ونقلی گرجستان ادامه داد: همکاری‌ها در خصوص حمل‌ونقل و ترانزیت با استفاده از بندر‌ها گرجستان بهترین فرصت برای توسعه همکاری‌ها بین بازرگانان ایران و گرجستان می‌تواند باشد. 

 

انتهای پیام/ش

دیدار استاندار آذربایجان شرقی با رییس گرجی گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.