سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد؛

یاقوت شکسته منتشر شد/ بررسی ریشه ضرب‌المثل‌های فارسی در یک کتاب

جدیدترین اثر محمدرضا سهرابی نژاد با عنوان «یاقوت شکسته» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

محمدرضا سهرابی نژاد شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتشار كتاب جدیدش گفت: به تازگی کتابی از من با عنوان «یاقوت شکسته» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. این کتاب مجموعه رباعیات و دوبیتی‌های عاشورایی و آیینی من در چهل سال اخیر را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: کتاب دیگرم هم با عنوان «میوه باران»، مجموعه رباعیات و دوبیتی‌هایم را با موضوعات سیاسی، اجتماعی و طنز شامل می شود. همچنین مجموعه دو جلدی ضرب‌المثل‌هایم را هم قرار است نشر نارگل منتشر کند. در این کتاب ريشه ضرب المثل های فارسی را واكاوی کرده ام.

این  شاعر درباره مخاطب كتاب ضرب المثل ها بیان کرد: نوجوانان، جوانان و همه کسانی که می خواهند زبان فارسی را یاد بگیرند، می‌توانند از مجموعه دو جلدی ضرب المثل هایم استفاده کنند. پژوهش من در این باره 10 تا 20 سال به طول انجاميد.

سهرابی‌نژاد درباره علت علاقه خود به ریشه یابی ضرب المثل های زبان فارسی اظهار کرد: زمانی كه در رادیو گویندگی می کردم،‌ آيتمی با محوريت ريشه يابی مثل های فارسی داشتم. از  بازخوردهای برنامه متوجه شدم مردم از این بخش استقبال كرده اند؛ بنابر اين به فكر مثل ها را به صورت شعر دربیاورم كه حاصل آن در قالب كتابی با عنوان «عجب دسته گلی به آب دادم» منتشر شد.

وی تصریح کرد: پس از به نظم درآوردن ضرب المثل های زبان فارسی، به این فکر افتادم ریشه ضرب المثل ها را به شکل نثر منتشر کنم. در نتيجه ریشه ضرب المثل های فارسی را به زودی  در قالب کتابی منثور در دو جلد منتشر می کنم.

انتهای پيام/

 

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.