سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ؛

تاکید بر ضرورت برقراری ارتباطات فرهنگی میان مناطق آزاد کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور بر ضرورت برقراری ارتباطات فرهنگی میان مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رستمی در افتتاحیه شانزدهمین نشست مدیران و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور هدف از برگزاری نشست مدیران و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور را دست‌یابی به کار تیمی مشترک عنوان کرد و گفت: مناطق ما هرچند که به صورت جزیره‌ای بوده و از همدیگر جدا هستند، اما برای توسعه مناطق‌مان باید به کار‌های تیمی روی بیاوریم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های همدیگر استفاده بکنیم.

رستمی با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباطات فرهنگی میان مناطق آزاد اعلام کرد: باید یک تیم شویم و راجع به مسائل و مشکلات مشترک‌مان صحبت کنیم و در مناطق خود به دنبال اجرای آن‌ها باشیم.

وی درادامه گفت: تنها راه برون‌رفت کشور از مسائل اقتصادی، حوزه گردشگری است و هیچ ظرفیتی به این سرعت، چرخه اشتغال و اقتصاد کشور را تغییر نمی‌دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: بازنگری سیاست‌های کلی و جزئی از دیگر اهداف مهم این نشست به شمار می‌آید. معاونت‌های فرهنگی مناطق باید بتوانند درآمدزا باشند و در ۴ردیف درآمدی تعریف‌شده، ایفای نقش کنند.

وی در ادامه مطرح کرد: وقتی لفظ منطقه آزاد به یک مکان اضافه می‌شود، باید آن مکان تبدیل به مقصد گردشگری، سرمایه‌گذاری، آموزشی و زندگی شود. این یک هدف است و توجه به این هدف ما را به حرکت وا می‌دارد.

رستمی افزود: لازم است که برای هرگردشگری که به مناطق آزاد ما سفر می‌کند، یک زنجیره ارزش تعریف کنیم. اینگونه نباشد که یک گردشگر صرفا چندساعت برای خرید یا تفریح بیاید و برود؛ گردشگر یک تعریف جهانی دارد و ما باید بکوشیم برای دقیقه به دقیقه گردشگران برنامه داشته باشیم.

وی همچنین از تغییر عنوان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد به معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق خبر داد و اضافه کرد: این معاونت از این پس باید وظایف محوله خود را به شکلی گسترده‌تر در محوریت‌های تعریف‌شده انجام دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی مناطق آزاد کشور تشریح کرد: متاسفانه در مناطق آزاد ما بسته عمل شده است و هراز گاهی از ورود گروه‌های جدید خودداری شده است درحالی که این محدود عمل کردن، یک ضعف است.

وی مهم‌ترین سرمایه‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد را گردشگران و مشارکت‌های بین منطقه‌ای دانست و افزود: تبدیل شدن به یک مقصد از جنبه‌های مختلف، تنها با برندینگ امکان‌پذیر است و این در جهان یک اصل تلقی می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

گردشگری تنها راه برون‌رفت کشور از مسائل و مشکلات اقتصادی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.