سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح موسوم به طلای سبز در پاکستان

پاکستان به منظور مبارزه با جنگل‌زدایی و با هدف کنترل فرسایش خاک اقدام به کاشت صد‌ها میلیون اصله درخت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاکستان به منظور مبارزه با جنگل زدایی و با هدف کنترل فرسایش خاک، کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی و کاهش دادن احتمال وقوع سیل، اقدام به کاشت صدها میلیون اصله درخت کرده است.

اطراف منطقه هیروشاه پاکستان که قبلا تپه های خشک و بایر بودند اکنون پوشیده از جنگل و درختان جنگلی شده است. در شمال غرب پاکستان صدها میلیون درخت برای مبارزه با جنگل زدایی کاشته شده است. در سال های 2015 و 2016 حدود 16 هزار کارگر بیش از 900 هزار اصله درخت اکالیپتوس را که سریع رشد می کند در هیروشاه کاشتند و این اقدام تنها بخشی از تلاش آنها در سراسر استان خیبر پختونخوا بود.

پرویز مانان، مدیر جنگلبانی پاکستان در حالی که تصاویری از منطقه خشک قبلی منطقه را نشان می داد در این باره گفت: قبلا اینجا کاملا زمین سوخته بود. حالا آنها طلای سبز در دستان خود دارند.

وی گفت: درختان جدید جلوه زیبایی به منطقه خواهد داد و به عنوان عامل کنترل کننده فرسایش خاک، عمل و به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک خواهد کرد و همچنین باعث کاهش احتمال وقوع سیل خواهد شد.

بسیاری از دره های مرتفع منطقه سوات در استان خیبر پختونخوا از سال 2006 تا 2009 زمانی که تحت کنترل نیروهای طالبان پاکستان بود به برهوت و عاری از پوشش های گیاهی و درخت تبدیل شدند. اکنون آنها با نهال های کاج پوشیده شده اند.

به گفته مدیر اجرایی این برنامه، 150 میلیون نهال دیگر به زمین داران داده شده و اقدامات احیای جنگل ها باعث رشد دوباره 730 میلیون درخت شده است که در مجموع 1.2 میلیارد درخت جدید است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، حوادث طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.