سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» از پیروزی اردوغان در انتخابات ترکیه+تصویر

تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در سوریه، پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را جشن گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی‌شفق، تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد سوریه» به شیوه خود پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه را جشن گرفتند.

انتخابات زودهنگام  و همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که قرار بود سال آینده برگزار شود، روز یکشنبه برگزار شد. این انتخابات، حکومت‌داری جدیدی را در ترکیه ایجاد می‌کند که بر اساس آن، قدرت اجرایی رئیس‌جمهور این کشور افزایش خواهد یافت. افزایش اختیارات رئیس‌جمهور ترکیه در همه‌پرسی سال گذشته این کشور رأی آورد.

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه در نخستین ساعات بامداد دوشنبه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه درصد مشارکت مردم ترکیه در این انتخابات 90 درصد بوده است، اعلام کرد شمارش آراء به پایان رسیده و رجب طیب اردوغان موفق شده اکثریت مطلق آرا را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد.

عناصر تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری، تصویر بزرگی از او با پیش‌زمینه پرچم گروه خود و ترکیه را بر فراز کوه دارمیک در شمال سوریه قرار دادند.

کوه دارمیک در منطقه عفرین سوریه قرار دارد که پیش از اشغال آن توسط ارتش ترکیه و تروریستهای ارتش آزاد، پایگاه آموزشی اصلی نیروهای کُرد سوریه موسوم به یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) بود.

رئیس جمهور ترکیه ۲۰ ژانویه سال جاری به صورت رسمی عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» را علیه یگان‌های مدافع خلق آغاز کرد. آنکارا ی‌پ‌گ را گروهی تروریستی و  شاخه‌ای از سازمان پ‌ک‌ک می‌داند.

دولت ترکیه ماه مارس اعلام کرد شهر عفرین را از کنترل نیرو‌های کُرد سوریه خارج کرده‌ وهم‌اکنون عناصر تروریستی ارتش آزاد کنترل این شهر را به عهده دارند. با این حال رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد عملیات شاخه زیتون تنها به شهر عفرین محدود نخواهد شد و نیرو‌های ترکیه به عملیات خود در شهرهای منبج و ادلب نیز ادامه خواهند داد.

رجب طیب اردوغان در نخستین سخنرانی خود پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات صبح دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که ترکیه به «آزاد‌سازی سرزمین‌های سوریه» ادامه خواهد داد تا پناهجویان سوری بتوانند در امنیت به کشور خود بازگردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، تروریسم ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.