سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالنوری در تذکر شفاهی:

بهتر است مسئولان با مردم روی زمین راه بروند/برخی می‌گویند طومارهای مجلس قیمت ارز و سکه را بالا برد!

نماینده مردم قم گفت: متأسفانه برخی می‌گویند پلاکاردهایی که ما در مجلس پهن کردیم به معنای همراهی با ترامپ و عامل گرانی سکه و ارز است.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس و در پاسخ به اظهارات بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز که علت گرانی‌های اخیر را پهن کردن طومارهایی از سوی برخی از نمایندگان در صحن علنی عنوان کرده بود، اظهار کرد: آن پارچه‌هایی که در مجلس پهن شد، موید آن است که ما حامل امانت مردم بودیم چرا که آنان اعتراضشان را به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اعلام کرده بودند و این موضوع ربطی به برجام نداشت.

وی افزود: این اظهارات حکایت آن است که می‌گویند "عروس بلد نیست برقصد و می‌گوید زمین کج است" و یک موضوع بی ربطی را این افراد برای علت گرانی‌های اخیر عنوان می‌کنند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه آقای پارسایی می‌گوید که مخالفان برجام با آمریکا همراه شدند، تصریح کرد: این در حالی است که ما به دولت گفتیم راه دشمن کج است، اگر می‌خواهید مذاکره کنید بر سر منافع مردم بازی نکنید و از آمریکا تضمین بگیرید اما دیگران این حرف‌ها را نزدند و این کار را نکردند و به کدخدا چسبیدند و خدا و مردم را رها کردند.

نماینده مردم قم با بیان اینکه ببینید که امروز چه بلایی بر سر مردم آمده است و زندگی آنان متلاشی شده است، افزود: دولتی که خطش معلوم است،‌ اینکه امروز بیاید و بگوید مشکل گرانی سکه و دلار این است که عده‌ای در مجلس پلاکاردهایی را پهن کردند،‌ اقتدار دولت را از بین می‌برد و اگر این چنین است معتقدم از فردا باید بی کفایتی دولت را در مجلس فریاد بزنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه آقایانی که دولت را حمایت کردند باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: متأسفانه قیمت ارز در مدت چند ماه دو برابر شده است این در حالی است که این افراد می‌گفتند اگر حجت‌الاسلام رئیسی  رئیس جمهور کشور شود، قیمت ارز به 7 هزار تومان می‌رسد اما امروز که رئیسی، رئیس جمهور نشد چه کسی باید درباره دلار 9 هزار تومانی پاسخ دهد؟

وی با اشاره به اینکه اظهارات پارسایی توهین به ما بود، گفت: این افراد می‌گویند که ما با آمریکا همراهی کردیم و با پهن شدن پلاکاردها در صحن علنی این وضعیت درست شد؛ آیا واقعا پلاکارد ما قیمت ارز و سکه را بالا برد؟!

ذوالنوری ادامه داد: ما صرفا از منافع ملت دفاع کردیم اما این افراد می‌گویند که شما با ترامپ همراهی کردید که جای تعجب دارد.

نماینده مردم قم با بیان اینکه امروز این دولت خودش تصمیم‌گیر نیست و آقای روحانی هم با مردم نیست، گفت: آقایانی هم که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند از مردم دور هستند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در سال حمایت از کالای ایرانی و در این وانفسای مردم رئیس جمهور با لباس ورزشی با مارک خارجی در توچال کیف می‌کند، خاطرنشان کرد: بهتر است که اینان با مردم روی زمین راه بروند، از مردم فاصله نگیرند نه آنکه گرفتاری و بدبختی مردم را گردن یک تکه پارچه بیندازند.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: پهن کردن طومار مسئله‌ای است که اگر قرار باشد در مجلس مرسوم شود،‌ طرف مقابل هم ممکن است دو برابر از آن طومارها در مجلس حمل کنند.

وی افزود: درباره رئیس جهمور هم باید گفت که وی در روز جمعه به کوهنوردی رفته است هیچ اشکالی ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.