سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مطرح شد؛

۷۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند/ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از کارآفرینی دانشجویان حمایت می‌کند

عبدالملکی گفت: ۷۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که تعداد زیادی از این دانشجویان به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالملكی معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد امام خمينی در نشست خبری با رئيس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران كه صبح امروز در این دانشگاه  برگزار شد، گفت: امروزه كميته امداد تمامی قشر فقير كشور را تحت پوشش خود قرار داده است و توانسته صفر تا صد مسائل مربوط به بخش فقير كشور را در اولويت خود قرار دهد.

وی ادامه داد: يكی از حوزه‌های مهم كميته امداد،‌ حوزه اشتغال است كه می‌خواهيم با جديت در اين حوزه ورود پيدا كنيم، متأسفانه امروز مشاغل هنوز در حالت سنتی باقی مانده‌اند و بخش قابل توجهی از اين مسائل می‌تواند به حوزه‌های نوين ورود پيدا كند.

5 هزار دانشجوی تحت تکلف کمیته امداد شرایط ورود به حوزه دانش بنیان را دارند

معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد امام خمينی تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 5 هزار دانشجو از تعداد افراد تحت پوشش كميته امداد می‌توانند وارد حوزه دانش‌بنيان شوند و هدف ما اين است كه مجتمعی را با كمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای 20 گروه 3 تا 5 نفره راه‌اندازی كنيم تا بتوان از اين طريق فرآيند كسب و كار را در حوزه ICT حمايت كنيم.

عبدالملكی گفت: 70 هزار دانشجو و فارغ‌التحصیلان تحت پوشش كميته امداد هستند كه تعداد زيادی از اين دانشجويان عضو بنياد ملی نخبگان نيز هستند و می‌خواهيم از اين طريق اين افراد را حمايت و به سمت كارآفرينی سوق دهيم.

دانشجویان صاحب ایده باید نقشه تجاری داشته باشند

در ادامه اين نشست، عباس زارعی هنزكی رئيس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گفت: خوشبختانه پارک دانشگاه تهران آمادگی دارد تا بتواند در زمينه كارآفرينی دانشجويان را حمايت كند و قرار است پس از برنامه‌نويسی با تشكيل يک تيم مباحث مربوط به ماركتينگ را انجام دهيم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترين مسئله اين است كه دانشجويان صاحبان ايده باید يک نقشه تجارتی داشته باشند و امروز كميته امداد با فراهم كردن اين سرمايه‌گذاری می‌توانند از اين دانشجويان در زمينه كسب‌وكار حمايت كنند.

رئيس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اضافه كرد: امروز اين دانشگاه شعبات مختلفی در شهرهای بزرگ كشور دارد و ما می‌توانيم با كمک كميته امداد اين گروه‌ها را در بازه 3 تا 5 ساله در شعبه‌های سراسر كشور تشكيل دهيم.

وي يادآور شد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاكنون توانسته خدمات نوآوری،‌ كارآفرينی و رشد را به دانشجويان ارائه دهد و می‌تواند پتانسيل ايده‌پردازی را برای دانشجويان به وجود آورد.

انتهای پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.