سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت طرح جامع اقتصاد و معیشت مردم را تهیه کند

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: دولت باید طرح جامع اقتصاد و معیشت مردم برای تعیین برنامه مجلس را تهیه کند.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جلسه امروز هیئت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: بر مبنای شرایط فعلی کشور و با توجه به بیانات صریح و شفاف مقام معظم رهبری در ارتباط با نقش مجلس جلسه‌ای تشکیل شد.

وی افزود: در جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی بر ارزیابی ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌‌های موجود در مجلس تاکید شد تا نقایص، ضعف‌ها و موانع شناسایی و بررسی شود و با یک استراتژی مشخص حرکت کنیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان با بیان اینکه مجلس باید نقش نمایندگی خود را به بهترین شکل ایفا کند تصریح کرد: همچنین در این نشست در مورد اعلام استراتژی و برنامه دولت در شرایط مباحثی مطرح شد، در غیر این صورت مجلس باید نقش نظارتی خود را ایفا کند، در حقیقت تعبیه طرح جامع اقتصاد و معیشت مردم برای تعیین حرف و برنامه مجلس ضروری است.

نقوی‌حسینی با تاکید بر نشست مشترک بین سه فراکسیون برای پیشبرد امور، اظهار کرد: در جلسه گفته شد که محور فعالیت‌های مجلس باید ثبات کشور و نظم بخشی به شرایط باشد زیرا مردم از مجلس انتظار دارند اقدام اساسی انجام دهد و تلاش جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس باید دولت را وادار به صحبت با مردم کند تا مردم در جریان امور به طور شفاف قرار گیرند؛ همچنین خانه ملت  باید استراتژی دشمن را به خوبی بشناسد و خلاف اهداف دشمن حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این جلسه به شدت با تعطیلی دو هفته‌ای مجلس تحت عنوان تعطیلات تابستانی مخالفت شد و قرار شد که فراکسیون درخواست کند که تعطیلی تابستانی مجلس لغو شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بنا بر مباحث مطرح در این نشست دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند تا بازار ارز و خودرو و سکه و غیره مدیریت شود زیرا بدون تردید رانت‌خواری در این عرصه وجود دارد و رونق تولید و اقتصاد داخلی تنها راه برون رفت کشور است.

نماینده ورامین با اشاره به اینکه  در این جلسه پیرامون انسجام و وحدت فراکسیون نیز پیشنهاداتی ارائه شد، افزود: پیشنهاد شد تا کارگروه سیاسی و کارگروه اقتصادی فراکسیون با قدرت و منسجم تشکیل شود.

وی ادامه داد: در کارگروه سیاسی باید دیپلماسی دولت مورد ارزیابی قرار گیرد و بحث بی‌توجهی رئیس جمهور به مسئله بررسی شود و کارگروه اقتصادی نیز باید روی محورهای اصلی اقتصادی بحث و برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.