سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت همه افسران پلیس شهر اوکامپو مکزیک در ارتباط با قتل کاندیدای انتخابات شهرداری

تمامی نیروهای پلیس شهر اوکامپو مکزیک شامل ۲۸ افسر پلیس توسط اداره امور داخلی پلیس مکزیک در ارتباط با قتل نامزد انتخابات شهرداری بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه نشریه ایندیپندنت، تمامی نیروهای پلیس شهر اوکامپو مکزیک شامل ۲۸ افسر پلیس توسط اداره امور داخلی پلیس مکزیک در ارتباط با قتل نامزد انتخابات شهرداری بازداشت شدند.

مقامات دولتی بیانیه‌ای را صادر و اعلام کردند که تحقیقات بر نقض احتمالی قانون از طرف پلیس تمرکز کرده است و جزئیات بیشتری را ارائه نکردند.

با این حال، رسانه‌های محلی گفتند که افسران به ظن مشارکت در قتل فرناندو آندلس خوارز، که برای منصب شهرداری شهر اوکامپو مبارزه می‌کرد، بازداشت شده اند.

آقای خوارز، کاندیدای شهرداری از حزب انقلاب دموکرات چپ بود که در روز پنجشنبه در تیراندازی کشته شد.

حزب او بیانیه‌ای صادر کرد که در آن گفته شده او کشته شده است و از دولت خواسته است که از کسانی که در انتخابات ۱ ژوئیه فعالیت می‌کنند حمایت شود.

پس از کشته شدن این نامزد، اسکور گونزالس گارسیا، مسئوول امنیت عمومی شهر اوکامپو، متهم به دخالت در این موضوع شد. با این حال ماموران فدرال مکزیک از دستگیری وی در روز شنبه خودداری کردند. اما آن‌ها در روز یکشنبه بازگشته و کل نیروی پلیس شهر را دستگیر کردند.

مکزیک در اول ژوئیه، شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. همچنین انتخابات برای مناصب فدرال، ایالتی و شهرداری هم برگزار خواهد شد.

انتخابات امسال خشن‌ترین مورد در تاریخ معاصر مکزیک بوده است. ده‌ها نفر از سیاستمداران، نامزدان و فعالان توسط گروه‌های جنایتکار که به دنبال طرح‌های مجرمانه خود پس از انتخابات بودند، کشته شدند.

تا کنون تقریبا ۱۸ نامزد که برای مناصب محلی نامزد شده بودند کشته شده اند. برخی از سیاستمداران دیگر که در نظر داشتند در انتخابات شرکت کنند، قبل از آنکه بتوانند به عنوان نامزد ثبت نام کنند، کشته شدند.

انتهای پیام/

اداره امور داخلی پلیس مکزیک ۲۸ افسر را در ارتباط با قتل نامزد انتخابات شهرداری دستگیر کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.