سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با برترین‌های کنکور؛

داوطلبان با خودباوری روز‌های منتهی به کنکور را بگذرانند/ راه‌های متعددی برای دستیابی به اهداف مسیر زندگی وجود دارد

رتبه دوم کنکور ریاضی سال ۹۶ چگونگی برنامه‌ریزی برای کسب رتبه مطلوب در این آزمون را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تب کنکور در این روز‌های منتهی به آزمون بیشتر شده و حالا داوطلبان باید با نگاه اصولی واپسین گام‌ها تا شروع بزرگترین ماراتن علمی را طی کنند.

برای پیمودن این مسیر در این روز‌ها گفت‌وگو‌هایی با نفرات برتر کنکور ترتیب دادیم تا شما با راه و روش این داوطلبان بیشتر آشنا شوید؛ که اینبار نوبت به محمد کا‌ظم فقیه خراسانی رتبه دوم کنکور رشته ریاضی  ۹۶ رسید، در ادامه مشروح این گفتگو را بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به اینکه جزو رتبه‌های برتر کنکور بودید، اکنون چه رشته‌ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟

فقیه: اکنون در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چطور برای کنکور برنامه ریزی کردید که توانسته اید به این نتیجه برسید؟

فقیه: مطالعه برای کنکور را به طور جدی سال چهارم شروع کردم البته سال‌های گذشته به مطالعه عمقی مطالب درسی می‌پرداختم، اما به طور جدی تست زنی و مطالعه کنکوری را از مهر سال چهارم پیش گرفتم.

روز‌هایی که مدرسه می‌رفتم حدود ۶-۷ ساعت و روز‌های تعطیل حدود۱۲-۱۳ساعت مطالعه مفید و بدون اتلاف وقت داشتم.

باشگاه خبرنگاران جوان: شما در کدام مدرسه درس خواندید و آیا در آموزشگاه‌های آزاد هم ثبت نام کرده بودید؟

فقیه: در مدرسه سمپاد تحصیل کردم و هرگز هیچ آموزشگاه علمی را تاکنون شرکت نکردم و بیشتر سعی کردم از ظرفیت خودم برای پیشبرد برنامه هایم استفاده کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: مدرسه تا چه حد در موفقیت شما نقش داشت؟

فقیه: معلم‌ها و فضای حاکم در مدرسه به پیشبرد روال مطالعه  کمک می کند؛ هرچند گاهی حواشی در مدرسه وجود داشت، اما سعی کردم فقط برای خودم و هدفم تلاش کنم و با آمادگی در جلسه کنکور حاضر شوم.

داوطلبان با حال عجیب این روزها کنار بیایند

باشگاه خبرنگاران جوان: اکنون در روز‌های پایانی منتهی به کنکور قرار داریم، توصیه شما به داوطلبان امسال چیست و خودتان سال گذشته در چنین روز‌هایی چطور عمل کردید؟

فقیه: برخی از داوطلبان این روز‌ها دچار وسواس فکری می‌شوند و باید گفت: در این ایام حفظ آرامش بیشتر از عوامل دیگری باید مورد توجه قرار گیرد و به وسواس فکری مبنی بر فراموشی مطالب درسی توجه نکنند.

داوطلبان در این روز‌ها فشار و هیجان بسیاری را تحمل می کنند که باید با خودباوری و خودشناسی نسبت به زحمتشان در جلسه آزمون حاضر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا دانشگاه رفتن را پایان راه تحصیل یک جوان می‌دانید؟

فقیه: قطعا اینطور نیست و باید مسیر را ادامه داد و خودم هم همچنان به تلاش ادامه می‌دهم و در حال بررسی شرایط برای ورود به بازارکار یا تحصیلات آکادمیک هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان: سخن پایانی شما با داوطلبان چیست؟

فقیه: برخی کتکور را تنها مسیر موفقیت می‌دانند در حالی که این نظر به طور کامل درست نیست و راه‌های متعددی برای رسیدن به اهداف وجود دارد.

حسن بزرگ کنکور تلاش همه جانبه یک جوان برای دستیابی به هدفش است و اگر این انگیزه برای رسیدن  در سراسر زندگی حاکم شود قطعا نتایج ارزنده‌ای به دست می‌آید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.