سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای شهر شیراز مطرح شد؛

تلاش برای جذب سرمایه گذاران و اشتغال جوانان/مصرف سالانه ۵۰ هزار تن پلاستیک در شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید برای جلب اعتماد شهروندان، جذب سرمایه گذاران و اشتغال جوانان تلاش کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امامی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه شورای شهر با اشاره به سرخوردگی و مهاجرت برخی از نخبگان این شهر در سال‌های گذشته، اضافه کرد: این موضوع به علت درک نکردن متقابل مدیران شهری و پیچیدگی فضای کسب و کار و هزار توی صدور مجوز لازم برای ورود به عرصه تولید و کسب و کار اجتماعی بوده است که سبب می‌شود کسی تمایلی به سرمایه گذاری در این وضعیت به هم ریختگی اقتصادی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کلان شهر نیاز به برنامه ریزی و ساماندهی دارد، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم انتظارت و خواسته‌های به حق مردم را برآورده کنیم.

سیروس پاک فطرت عضو شورای شهر شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: سالانه در ایران سه میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود که از این میزان ۵۰ هزار تن سهم کلان شهر شیراز است.

وی اضافه کرد: کیسه‌های پلاستیکی افزون بر ۱۰ تا ۴۵۰ سال در طبیعت باقی می‌ماند بنابراین افزایش استفاده از پلاستیک‌ها فاجعه زیست محیطی را در آینده بدنبال خواهد داشت.

این عضو شورای شهر شیراز افزود: در حال حاضر اقدام مهمی که در شیراز انجام شده راه اندازی پویش به نام شیراز شهر بدون پلاستیک است.

پاک فطرت، پیشنهاد داد: برگزاری دروه‌های آموزشی در فرهنگسرا‌ها، مدارس و مساجد از جمله اقداماتاتی است که می‌تواند برای فراگیر شدن کاهش استفاده از پلاستیک، انجام شود.

انتهای پیام/ن

صحبت های اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه این شورا

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.