سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار ولایتی با مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق مطرح شد:

تمام تلاش ها برای ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق به شکست انجامیده است

مشاور امنیت ملی عراق گفت: تلاش ها برای ایجاد تفرقه میان ایران و عراق به شکست انجامیده و همبستگی دو کشور قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی  مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در دیدار با فالح فیاض رئیس هیات بسیج مردمی و مشاور امنیت ملی عراق که بعد از ظهر امروز دوشنبه 4 تیرماه انجام شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات عراقی در ایران اظهار کرد: شما را به عنوان یک فرد پیشگام در مبارزات مردم عراق و کسب پیروزی علیه دیکتاتوری رژیم صدام می شناسیم؛ این توفیقات را به شما تبریک می گوییم.

وی خاطر نشان کرد: آخرین پیروزی مهم و تاریخی ملت عراق، غلبه بر داعش جنایتکار بود.

در ادامه فالح فیاض ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران، بسیار گسترده و وسیع است و احساس می کنیم که در یک سنگر هستیم و چالش های مشترکی در مقابل خود داریم.

وی ادامه داد: رنج بزرگی که کشور عراق به آن دچار شد، سقوط بعضی از استان های این کشور توسط گروه تروریستی داعش بود.

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران و راس آن رهبر معظم انقلاب در مورد عراق بسیار موثر و قابل تقدیر بود و در پیروزی نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی حشد الشعبی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

فالح فیاض تصریح کرد: مرور صفحات تاریخ و مبارزه های مجاهدان و رزمندگان عراق نشان از نقش مهم ایران در حمایت و پشتیبانی از این مبارزات داشته است.

مشاور امنیت ملی عراق افزود: تمام تلاش های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق به شکست انجامیده و همبستگی سرنوشت ساز و فعالیت های مشترکی که دو کشور در زمینه های گوناگون داشتند، قابل تقدیر و اهمیت است.

وی اذعان کرد: موضع دولت و ملت عراق در جهت پشتیبانی و حمایت از مواضع آزادی خواهانه ایران و همینطور مقابله با وابستگی کشور های اسلامی به بیگانگان قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.