سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دومین همایش فصلی مدیران شهری مطرح شد؛

مخالفت هاشمی با راه‌اندازی تراموا / لزوم تعدیل مدیران شهرداری از بالا و پایین

هاشمی با بیان اینکه شهرداری با هزار مدیر دارای یک بدنه مدیریتی فربه است، گفت: نباید فقط مدیران پایینی را بیرون کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران عصر امروز در دومین نشست فصلی مدیران شهرداری تهران که در برج میلاد برگزار شد با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: خیلی از کارها در شهرداری احتیاج به منابع مالی ندارد و بدون آن می‌توانیم برای مردم رضایت‌مندی ایجاد کنیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در این شرایط که مدیریت شهری دچار روزمرگی شده اگر بتوانیم کاری کنیم که با همین امکانات مالی مؤثر واقع شود، گامی مهم برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بروکراسی صدور پروانه‌های ساختمانی باید کوتاه شود اظهار کرد: کسانی که بخواهند در این حوزه پروانه بگیرند در برخی مواقع باید 6 ماه دوندگی کنند.

وی با اشاره به بازدیدی که از محله شمیران‌نو داشت گفت: این محله با 140 هزار نفر از برگترین محلات شهر است که ما پس از شنیدن مشکلات اهالی آنجا دیدیم راه‌حل‌های بسیاری ساده‌ای برای آن وجود دارد و ما می‌توانیم رضایت منطقه را بالا ببریم. متاسفانه بسیاری از بخش‌های این محله فاقد سند است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: طی سال‌های گذشته حمل و نقل عمومی در تهران ساختار مناسبی پیدا کرده است و با کمک مترو و اتبوس تندرو تعداد سفرها از 2 میلیون به 7 میلیون نفر رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توان از طریق دولت کمک دریافت کرد، تأکید کرد: این کار نیاز به یک پیگیری دارد تا این پول را نقد کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه پس از گذشت 8 ماه از حضور شورای پنجم هنوز تکلیف ناوگان عمومی حمل و نقل روشن نشده و نتوانسته‌ایم کلید ساخت ناوگان را بزنیم اظهار کرد: تکمیل خطوط مترو امکان پذیر است و  مدیران باید کارها را تقسیم کنند.

رئیس شورای شهر تهران  تأکید کرد: ما در شهرداری یک بدنه فربه از هزار مدیر داریم که باید از بالا به پایین آن‌ها را تعدیل کنیم و نمی‌توانیم فقط مدیران پایینی را بیرون کنیم.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری در طول سال‌های گذشته 584 کیلومتر بزرگراه ساخته است گفت: 51 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت داریم که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اتمام پروژه‌هایی که تا این حد پیش‌روی دارند کار سختی نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 370 تقاطع غیر هم سطح ساخته شده است گفت: 47 تقاطع غیر هم سطح هم چنان باقی مانده که اکثر آن‌ها دارای 50 و 90 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و این رقم قابل حل کردن است.

وی با تأکید بر اینکه باید همه دل به کار دهیم تا در مدت کوتاهی این پروژه‌ها تمام شود خاطر نشان کرد: کمیسیون بودجه همیشه سخن از جمع کردن پرسنل و ایجاد شهرداری چابک می‌داند که این خواسته هم باید مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه هوشمندسازی به صورت جدی در شهرداری مطرح است، گفت: در بحث درآمدهای پایدار هیچ درخواست و لایحه‌ای را برای مجلس و دولت نفرستاده‌ایم و اگر چیزی نفرستیم طبیعی است که مصوبه‌ای هم نمی‌آید و به درآمد پایدار نمی‌رسیم.

وی افزود: کمیسیون محیط زیست در حوزه مبارزه با حیوانات موذی اقدامات مناسبی داشته است. همچنین در کمیسیون معماری و شهرسازی مسائل زیادی در دستور بوده که بحث بافت فرسوده و موضوعات کمیسیون ماده صد از جمله آن‌ها است.

هاشمی با اشاره به آن که تا قبل از سال 95، 28 هزار پرونده در کمیسیون ماده 100 بوده اظهار کرد: در کمیسیون حقوقی بحث فساد و مبارزه با آن را می توان بدون جنجال دنبال کرد و هرگاه نتایج آن حاصل شد آن را به گوش مردم برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان مخالفت نسبت به ساخت تراموا گفت: وقتی می‌توان اتوبوس‌ها را برقی کرد و مترو را تجهیز کرد، چرا باید تراموا راه‌اندازی و هزینه‌های پرداخت کنیم.

وی افزود: برقی کردن سیستم‌های BRT می‌تواند به راحتی انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه 900 هزار پارک حاشیه‌ای در تهران داریم گفت: اگر 100 هزار مورد آن واقعی باشد، 2 هزار میلیارد درآمد نصیب شهرداری می‌شود.

وی در پایان با اشاره به پیگیری‌های دوعضو شورای شهر تهران برای حضور خانواده‌ها در استادیوم جهت تماشای فوتبال گفت: دولت و استانداری از تماشای عمومی فوتبال ناامید بودند ولی با پیگیری‌های آقای حق شناس درهای استادیوم باز شد و تشکرش نصیب دولت شد.

انتهای پیام /

برچسب ها: شهری ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
جلال دادخواهان
۱۱:۰۷ ۱۳ تير ۱۳۹۷
حرف های مردم همه روزه انتقاد شدید به تشکیلات اتوبوسرانی میباشد. ومن مسافر هروز brt درایستگاه آزادی تقاطع نواب وانقلاب هستم.
تورا بخدا مسئولین وتح یکبار بین ساعت ۶ تا هشت ایستگاه را برسی کنند.
نظر اینکه باتوجه به تعداد زیاد مسافر هر دودقیقه یکبار اتوبوس از میدان جمهوری اعزام شود‌
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۴ تير ۱۳۹۷
طرح تله كابين دانشگاه آزاد هم بعد از دهها ميليارد تومن فهميد بدرد نميخوره و نيمه كاره ولش كرد