سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و البته این تازه اول راه بررسی لایحه فوق به شمار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: در دستور کار قرار گرفتن لوایح مختلف در مجلس به معنی تصویب نهایی نیست و هر یک از لوایح در واقع باید ماده به ماده مورد نقد قرار بگیرند و جزئیات هر بخش آن به طور دقیق بررسی شوند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن تعداد ماده های لایحه حمایت از حقوق کودکان یادآور شد: به دلیل بالا بودن تعداد ماده های لایحه فوق، زمان زیادی برای بررسی آن لازم است و به همین دلیل ممکن است بررسی و تصویب نهایی آن، کمی طولانی شود.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان در طی این سال ها در دستور بررسی نمایندگان مجلس در صحن رسمی قرار نگرفته بود و این نخستین بار است که لایحه فوق در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: نمی دانم در مجالس دوره های  هشتم و نهم چه اتفاقاتی در خصوص بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان رخ داده است و باید بگویم که پیشرفت نقد و بررسی این لایحه در زمان کار نمایندگان دوره دهم خوب بوده است.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در دوره فعلی با تشکیل کمیته های کارشناسی و انجام کارشناسی های مورد نیاز در خصوص لایحه حمایت از حقوق کودکان، گام های خوبی را در جهت تسریع به تصویب این لایحه برداشته است.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: وقتی لایحه ای در دستور کار بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، از دستور خارج نمی شود تا تکلیف نهایی که تصویب یا رد آن مشخص شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.