سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

اتحادیه اروپا زمینه بازگشت داوطلبانه پناهجویان افغانستانی به کشورشان را فراهم کند

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با اروپا در زمینه پناهجویان همکاری دارد و آنها هم علاقمند هستند در این موضوع همکاری‌ها را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار با آوراموپولوس کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا درباره مسائل مطرح شده در این نشست اظهار کرد: به کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا  اعلام کردیم در صورتی که علاقه‌مند به بازدید از وضعیت زندگی پناهجویان مستقر در ایران هستند, این آمادگی وجود دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این دیدار درباره  وضعیت اشتغال، سلامت، تغذیه، آموزش و پرورش و سایر مسائل مربوط به پناهجویان افغانستانی مستقر در ایران نیز توضیحاتی ارائه شد، گفت: از اتحادیه اروپا توقع داریم به مسائل پناهجویان ورود کند و با توجه به فشار کاری که روی ایران است، تلاش کند با بهبود شرایط اقتصادی و امنیتی افغانستان,  زمینه بازگشت  داوطلبانه پناهجویان به کشورشان مهیا شود.

وی با اشاره  به رقم بسیار ناچیز کمک‌های سازمان ملل به پناهجویان اظهار کرد: این هزینه‌ها بیشتر در حوزه آموزش و تغذیه صرف می‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به کشف ۱۰۰ هزار تن مواد مخدر در سال گذشته و صدمات جانی، مالی و اقتصادی که ایران در این  راه متقبل می‌شود، افزود: کشورهای اروپایی باید همکاری‌های لازم در زمینه‌های تبادل اطلاعات و تجهیز امکانات با ایران را داشته باشند.

وی درباره سازوکار‌های مبارزه مشترک با تروریسم نیز گفت: در خصوص همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی ایران با اتحادیه اروپا تاکید شده  است و کمیسیونرمهاجرت اروپا نیز قول مساعد در این باره  داده است.

وزیر کشور با اشاره به مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها نیز اظهار کرد: اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت از برجام تأکید دارد و اجرای آن را مفید به حال دو طرف می‌داند و امیدوار است اقدامات عملی مناسبی انجام شود و نتایج مؤثری بدست بیاوریم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اروپا در زمینه پناهجویان همکاری دارد و آنها هم علاقمند هستند در این موضوع همکاری‌ها را افزایش دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.