سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطوط ارتباط نظامی بین ۲ کره فعال می‌شود

مقامات نظامی ارشد کره شمالی و کره جنوبی روز دوشنبه در نشستی بر لزوم برقراری ارتباطات نظامی تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یونهاپ، افسران ارشد کره شمالی و کره جنوبی بر برقراری ارتباطات نظامی تأکید کردند.

مقامات نظامی دو کره روز دوشنبه در جریان گفتگوهای کاری که به هدف کاهش کاهش تنشها و اعتمادسازی بین دو طرف انجام می‌شود، بر برقراری دوباره سریع خطوط ارتباطات نظامی تأکید کردند.

ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای در خصوص این نشست اعلام کرد: در این تماس کاری، دو طرف توافق کردند که به منظور اجرای بخش نظامی بیانیه پانمونجوم، بازگردانی خطوط ارتباط نظامی بین دو کشور ضروری است.

بیانیه پانمونجوم اشاره به بیانیه مشترک دیدار «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی و «مون جائه این»، رئیس‌جمهور کره جنوبی، دارد که در 27 آوریل سال جاری در روستای مرزی پانمونجوم با هم دیدار و گفتگو کردند.

گفتگوهای روز دوشنبه بیشتر متمرکز بر بازگردانی خطوط ارتباطی شرقی و غربی مانند خطوط تلفن و دورنگار (فکس) بود تا از هر گونه سوء‌تفاهی که می‌تواند منجر به افزایش تنشهای غیرضروری و برخوردهای تصادفی شود، جلوگیری به عمل آید.

طی سالهای گذشته در پی افزایش تنشها خطوط ارتباط نظامی بین دو کشور قطع شد، اما پس از دیدار سران ارشد دو کشور ظاهرا دو طرف به سمت کاهش تنشها حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.