سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدن گچ در کوه سفید دماوند توقیف شد

رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان دماوند گفت: معدن گچ کوه سفید دماوند به دلایل زیست محیطی توفیف شد.

عباس میرزا کریمی رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با توقیف فعالیت معدن گچ در کوه سفید دماوند اظهار کرد: مجوز فعالیت معدن گچ در کوه سفید دماوند را وزارت صنعت ،معدن و تجارت صادر کرده بود .

وی ادامه داد: به دلیل نداشتن ارزش اقتصادی و بهره برداری در یک شیب 100 درصد، همچنین احداث معدن در زیستگاه حیات وحش و درختان ممنوع القطعی مانند ارس و گون، نزدیکی به روستاها که براساس ضوابط استقرار معادن از لحاظ زیست محیطی رعایت نشده و از طرفی سوء استفاده از پروانه بهره برداری که باعث تخریب بیش از حد از کوه شده بودند،  مجوز این معدن باطل و بهره برداری از آن توقیف شد.

میرزاکریمی گفت: مسئول این پروژه برای احداث معدن جاده های بین مزارع را تخریب کرده و این منطقه به دلیل زیستگاه گونه های حیات وحش از جمله پلنگ، قوچ و میش به خطر افتاده بود. منطقه کوه سفید سر منشا چشمه ها و زمینهای کشاورزی است و احداث این معدن باعث ایجاد گرد و غبار در منطقه شده بود.

وی افزود: سازمان محیط زیست شهرستان دماوند و اداره منابع طبیعی و همچنین اهالی منطقه برای توقیف فعالیت این معدن به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند.

رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان دماوند تصریح کرد: سازمان محیط زیست در سال های گذشته این معدن را پلمپ کرده بود، اما مسئول بهره بردار به این اخطارها توجه نکرده و حتی چندین بار بر علیه سازمان محیط زیست شکایتی تنظیم کرده بود .

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.