سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقرزاده: شمشیربازان اوج آمادگی خود را در جاکارتا به نمایش می‌گذارند

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: ورزشکاران ایرای اوج آمادگی خود را در بازی‌های آسیایی جاکارتا به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با رادیو با بالا دانستن سطح مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل حضور تیم های قدرتمندی مثل چین، ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ و قزافستان پیرامون عملکرد شمشیربازان کشور در این دوره اظهار کرد: اکثر ورزشکارانی که در این مسابقات حضور داشتند از رنک بسیار بالایی برخوردار بودند چون مسابقات قهرمانی آسیا تاثیر بسزایی در رنکینگ جهانی دارد. به علاوه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰، تیم ها شروع به کسب امتیاز کرده اند. به صراحت می توان گفت که سطح مسابقات قهرمانی آسیا بسیار بالاتر از بازی های آسیایی است و کم از مسابقات جهانی ندارد. البته نتایج بازی های آسیایی تاثیری در رنکینگ این رشته ندارد.

باقرزاده ادامه داد: ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی توانست جایگاه چهارمی جهان خود را در اسلحه سابر حفظ کنیم. البته انتظار داشتیم تا برای اولین بار به مدال طلای سابر تیمی دست پیدا کنیم. ما طی پنج سال گذشته همیشه چین را برده بودیم و این باعث شد که در بازی فینال شمشیربازان ما تیم چین را دست کم بگیرند و چند امتیاز عقب افتادند و نتوانستند جبران کنند و مدال طلا را از دست دادند. اما همین که بالاتر از کره یعنی رنک یک دنیا قرار گرفتیم برای ما افتخار بزرگی است. در اسلحه اپه آقایان نیز نتایج قابل قبولی داشتیم و تیم هفتم آسیا شدیم. بانوان ما در اسلحه سابر خیلی خوب درخشیدند و ششم آسیا شدند و با این نتایج از کمیته ملی المپیک درخواست کردیم تا در بخش بانوان نیز به بازی های آسیایی اعزام داشته باشیم که قول مساعد داده اند.

او تصریح کرد: ۲۸ تیر ماه شمشیربازان به مسابقات جهانی چین اعزام می شوند و سپس به تهران برمی گردند تا برای بازی های آسیایی آماده شوند. یک مربی ازبکستانی نیز به مدت 6 ماه است که به تیم اضافه شده است. شمشیربازان ما اوج آمادگی خود را در بازی های آسیایی جاکارتا به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره مقوله استعدادیابی در این رشته خاطر نشان کرد : باید به سمت استعدادهای جدید برویم و روی آنها کار کنیم. استعدادهای خوبی را کشف کردیم که دائم در اردو هستند. به زودی خبرهای خوبی در اسلحه اپه خواهیم شنید. در ضمن از ۱۹ تا ۲۲ تیر ماه جشنواره نونهالان را برگزار خواهیم کرد که بالغ بر ۳۰۰ نفر در این جشنواره حضور پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید:

معرفی برترین‌های شمشیر بازی نونهالان استان یزد

پایان مسابقات شمشیربازی بزرگسالان در ارومیه

انتهای پیام/

اظهارات باقرزاده درباره شمشیربازی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.