سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نفت:

بهره برداری مدیریت یکپارچه دارایی در حال واگذاری به بخش خصوصی است

کاردر از واگذاری بهره برداری مدیریت یکپارچه دارایی های صنعت نفت به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علی کاردر معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچگی دارایی ها در نفت و گاز ساحل و فراساحل با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران بیشترین دارایی را در حوزه فراساحل داراست،اظهار کرد: مدتی است که تاسیسات و دارایی ها از دوره بهره برداری گذشته با دو خطر جدی خوردگی و حرارت و انفجار روبروست.بنابراین ایمنی و مراقبت از این دارایی ها امری بسیار مهم به شمار می رود چرا که آسیب  وارده بر این دارایی ها موجب شده است درآمدهای قابل توجهی از دست برود.

وی افزود:با توجه به آنکه پیشگیری بهتر از درمان است،بنابراین ما هم براین اساس کار خود را طبقه بندی می کنیم و همانگونه که در دوره های قبل مدیران و کارشناسان در حوزه های مختلف براساس دانش شخصی نسبت به وضعیت دارایی ها حساسیت داشتند،هم اکنون ما نیز در این زمینه حساسیت خود را بیشتر کرده ایم‌.

کاردر با بیان اینکه قیمت تمام شده در حوزه ساخت و بهره برداری در ایران نسبت به دیگر کشورها ارزانتر است،گفت:البته ارزان بودن به این معنا نیست که به دارایی ها به جهت سهولت جایگزینی توجهی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه قیمت روز دارایی ها نفت ساحل و فراساحل ۴۰۰ میلیار دلار برآورد شده است،افزود: با توجه به آنکه دارایی در فراساحل گران تر از سایر بخش هاست،بنابراین باید حساسیت خود را افزایش دهیم چرا که در حوزه خلیج فارس خطر خوردگی در بتون بالاست.

معاون وزیر با اشاره به اینکه در حوزه کارفرمایی ایجادسیستم و مراقبت از آن‌کار ماست،بیان کرد: البته در حوزه پیمانکاری در بخش بهره برداری آرام ارام در حال واگذاری به بخش خصوصی هستیم و همواره این موضوع به عنوان یک استراتژی در صنعت نفت دنبال می شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه یکپارچگی و یکسان سازی در شرکت ملی نفت ایران باید پیگیری شود،تصریح کرد:البته ما علاقه داریم که بهره برداری از مدیریت یکپارچه دارایی توسط بخش خصوصی انجام شود از این رو انتطار می رود شرکت های خصوصی خود را به نرم افزارهای لازم مجهز کنند چرا که این کار بدون داشتن نرم افزار، عملی دشوار است.

انتهای پیام/

قیمت روز دارایی ها نفت ساحل و فراساحل ۴۰۰ میلیار دلار برآورد شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.