سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود بیش از 7 هزار پرونده درشعب قضایی اردستان

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: 7 هزار و 681 پرونده وارد شعب قضایی اردستان شد

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا کبیری دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته نیمی از نیروی انسانی دادسرای اردستان کاهش یافته و این تعداد نیرو بدون جایگزین مانده است.

وی افزود: از اول تیرماه 96 تا پایان خردادماه 97، تعداد 7 هزار و 681 پرونده وارد شعب قضایی اردستان شده 7 هزار و 809 پرونده نیز از این شعب خارج شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف شهرستان اردستان در یک سال گذشته هزار و 190 فقره پرونده بوده که از این میان به هزار و 228 فقره رسیدگی شده و تعداد 237 فقره پرونده منتهی به صلح و سازش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین موضوع پرونده‌های مالی نفقه جهیزیه و مهریه زیر 20 میلیون تومان به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود؛ پرونده‌های این شعبه شامل توهین ،چک بلامحل، سرقت، مواد مخدر، جرح و ضرب عمدی بوده که بیشترین پرونده به موضوع توهین برمی‌گردد.

کبیری با اشاره به امکانات سامانه «ثنا» یادآور شد: ثبت‌نام در این سامانه همچون داشتن کارت ملی الزامی است؛ در طول یک سال گذشته هزار و 650 نفر در به پزشکی قانونی اردستان مراجعه کرده‌اند که مصدومان جرایم عمد و غیر عمد بیشترین پرونده‌های پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهند.

وی در رابطه با عملکرد اداره ثبت اسناد اردستان تصریح کرد: 3 هزار و 892 سند تک‌برگ در اداره ثبت اسناد شهرستان اردستان صادر شده است؛ همچنین 371 رأی از طریق قانون الحاق صادر شده که  216 فقره پرونده‌های مطالبات اشخاص بوده و 129 پرونده مختومه شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان بیان داشت: واحد مشاوره رایگان و نظارت بر عملکرد وکلا در دادگستری اردستان فعال است و متقاضیان می‌توانند به‌صورت رایگان به این مرکز مراجعه کنند؛ بیش از 65 هکتار از اراضی تصرف‌شده اردستان نیز به بیت‌المال برگشت داده شده است.

علیرضا شعبان‌فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان نیز در این نشست تأکید کرد: از عموم مردم اردستان می‌خواهیم چنانچه با تصرفی غیرقانونی مواجه شدند سریعاً به اداره ذی‌ربط یا دادستانی گزارش دهند؛ افراد معتاد بی‌بضاعت تحت پوشش بهزیستی اردستان به کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان اعزام می‌شود.

وی از آغاز به کار کمپ ترک اعتیاد در شهرستان اردستان خبر داد و اضافه کرد: افراد معتاد بی‌بضاعت با حمایت بهزیستی به این کمپ می‌روند؛ دستور داده‌ شده که بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای معتادان مهاجر به کمپ‌های ترک اعتیاد اعزام شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان در پایان ابراز داشت: میانگین خیران حامی خانواده‌های زندانیان در اردستان 45 نفر است که امسال در جشن گل‌ریزان 10 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند؛ 60 زندانی در اردستان از شهرهای اطراف هستند و به همین منظور پیگیر مجوز ساخت یک بازداشتگاه برای شهرستان اردستان هستیم.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.