سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تكيه بر توان داخلی انجام شد؛

بازسازی بِند ماشین در خطوط لوله منطقه تهران با 2 میلیارد ریال صرفه جوئی اقتصادی

یک دستگاه بند ماشین با قابلیت خم کردن لوله در سایزهای 8 تا 20 اینچ که سالها از سرویس خارج شده بود و در زمره ماشین آلات اسقاطی به شمار می رفت به همت کارکنان تعمیرات خط به مدار راه اندازی بازگشت و بهره برداری از آن آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران منطقه تهران ، سعید فولادوند مهندس ارشد تعمیرات خط اظهار کرد:یک دستگاه بند ماشین با قابلیت خم کردن لوله در سایزهای 8 تا 20 اینچ که سالها از سرویس خارج شده بود و در زمره ماشین آلات اسقاطی به شمار می رفت به همت کارکنان تعمیرات خط به مدار راه اندازی بازگشت و بهره برداری از آن آغاز شد.

وی گفت : از این نوع ماشین ، تعداد دو دستگاه در محل نگهداری کالاهای متروکه و خارج از رده قرار داشت که پیش از این به دستور مدیر خط لوله یک دستگاه از آن با قابلیت خم کردن لوله های تا 30 اینچ بازسازی و پس از نصب قطعات لازم ، مورد بهره برداری قرار گرفت و دستگاه دیگر نیز که در قسمت آهن آلات از رده خارج و مستعمل قرار داشت به همت تکنسین های خلاق و فهیم احیاء و برای استفاده در بخش ماشین آلات سنگین استقرار یافت .

 مهندس ارشد تعمیرات خط که ارزش تقریبی این ماشین را رقمی حدود 300 میلیون تومان تخمین زد ، افزود : هزینه ای که برای آن صرف شد معادل 13 میلیون تومان بود که با توجه به آنکه این دستگاهها در انحصار کشورهائی مثل آمریکا و انگلیس است و نمونه های خارجی اش بالغ بر 800 میلیون تومان قیمت دارد ، لذا با صرف این رقم برای بازسازی نه تنها صرفه اقتصادی چشمگیری به دست آمده بلکه از خروج ارز آنهم در شرایط تحریم که اصلاً امکان خرید آن وجود نداشته جلوگیری شده و این در حالیست که برخورداری از ماشینی که در خط لوله بسیار کارآئی دارد را برای ما محیا ساخته است .

فولادوند اذعان کرد : با طراحی سیستم هیدرولیک این دستگاه سنگین ، میزان انتقال پمپ و سایر موارد آن از جمله موتور ، جکها ، شیلنگ و ... نیز مورد ارزیابی و تعمیرات اساسی قرار گرفت و با کمترین هزینه مجدداً آماده استفاده شد .

وی با اشاره به اینکه این دستگاه با بیش از 40 سال قدمت و دارای 8 تن وزن است ، گفت : پس از تعمیرات لازم ، این ماشین را مورد تست و آزمایش قرار دادیم و خوشبختانه همانگونه که انتظار می رفت ، به درستی امتحان خود را پس داد.

انتهای پیام/

اختصاص 13 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی بِند ماشین خطوط لوله منطقه تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.