سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار اسد: ادعای غرب درباره استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی افسانه‌پردازی است

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه‌ای درباره ادعاها در خصوص استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در گفتگو با تلویزیون روسی «ان تی وی» گفت قدرت‌های غربی در اتهامات خود به دمشق مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی، افسانه‌پردازی می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه همچنین خاطر نشان کرد این کشور در سال 2013 تمامی تسلیحات شیمیایی خود را نابود کرده است. وی گفت این افسانه‌ها از جانب غرب «هنگامی بیان می‌شود که نیروهای آن‌ها یعنی تروریست‌ها، در برخی از نقاط سوریه شکست می‌خورند.»

اسد افزود: «این داستان سرایی درباره تسلیحات شیمیایی، بهانه‌ای برای دخالت مستقیم نظامی و حملات علیه ارتش سوریه بوده است.»

افزون بر این، اسد گفت تروریست‌ها داعش و جبهه النصره بار دیگر ایده ایجاد خلافت خود خوانده را تکرار خواهند کرد و از غرب کمک خواهند گرفت. اسد افزود: «این تهدیدی مذهبی است که حمایت سیاسی به همراه خواهد داشت. آن‌ها بازخواهند گشت؛ زیرا غرب همواره از آن‌ها تحت نام‌های مختلف استفاده خواهد کرد.»

بشار اسد در ادامه مصاحبه خود افزود روسیه تهدید تروریسم را به خوبی متوجه شده است و بار دیگر خاطرنشان کرد ارتش روسیه با حمایت از مردم سوریه در برابر تروریست‌ها، در حقیقت از شهروندان خود در روسیه حمایت می‌کند.

رئیس جمهور سوریه گفت حضور سیاسی و نظامی امروز روسیه در سوریه، عنصری مهم در بازگشت تعادل سیاسی-جغرافیایی است که در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از دست رفته است.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت به غرب اجازه داده نخواهد شد در بازسازی سوریه شرکت کند، زیرا آن‌ها رفتاری غارتگرانه دارند.

بشار اسد در اظهار نظر درباره سخنان مقامات غربی مبنی بر این‌که تا هنگامی که وی رئیس جمهور سوریه باشد، هیچ مبلغی برای بازسازی سوریه پرداخت نخواهند کرد، گفت: «صادقانه بگویم، این بهترین سخنی است که غرب در کل دوران جنگ سوریه بیان کرده است.»

اسد در ادامه گفت: «به این شکل بهتر است؛ زیرا آن‌ها در بازسازی سوریه شرکت نخواهند کرد و ما نیز به آن‌ها چنین اجازه‌ای نخواهیم داد. آیا آن‌ها با پول به سراغ ما خواهند آمد؟ چه آن‌ها پیشنهاد اعطای وام، اهدای پول، کمک مالی و هر مسئله دیگری را مطرح کنند، ما به کمک غرب نیاز نخواهیم داشت. غرب از صداقت به دور است. آن‌ها نفع نمی‌رسانند، آن‌ها به دنبال منافع خود هستند.»

بر اساس گفته‌های رئیس جمهور سوریه، با این‌که این کشور متقبل خسارات سنگینی شده است، قدرت بازسازی خود را دارد. اسد افزود: «ما از این بابت مطمئنیم. حتی اگر پولی در اختیار نداشته باشیم، می‌توانیم از دوستانمان – سوری‌هایی که خارج از کشور زندگی می‌کنند و یا خزانه‌داری خود وام بگیریم. ما نگران این نیستیم. شاید بازسازی سوریه مدتی طول بکشد، اما مسئله‌ای برای نگرانی نیست.»

هنگامی که از اسد درباره برنامه‌اش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2021 پرسیده شد، گفت همه شرایط به نظر مردم سوریه و این مسئله بستگی دارد که خود احساس می‌کند می‌تواند برای کشورش اقدام بیشتری انجام دهد یا خیر.

انتهای پیام/

برچسب ها: بشار اسد ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.