سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان خبرداد:

تداوم وزش بادهای۱۲۰ روزه سیستان تا اوایل هفته آینده

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان ازتداوم وزش بادهای۱۲۰ روزه سیستان تا اوایل هفته آینده خبر داد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : براساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و در ادامه وزش بادهای۱۲۰ روزه سیستان در شهر‌های شمالی استان وزش باد متوسط و روند افزایشی ۲تا ۳ درجه‌ای دما طی امروز همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به رشد ابر در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و احتمال بارش‌های ناچیز و پراکنده در ارتفاعات جنوبی استان طی امروز افزود: از فردا تا اوایل هفته آینده با تقویت اختلاف فشار در سطح زمین بر سرعت وزش‌باد در منطقه سیستان افزوده می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی این مدت د. ر. شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید موجب بروز پدیده گرد و خاک می‌شود.

وی گفت: همچنین از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه وزش باد شدیدتر است و در نقاط مستعد، طوفان گرد وخاک موجب کاهش شدید دید و اختلال در جاده‌های مواصلاتی منطقه سیستان می‌شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در این مناطق ۷۰ تا ۸۵ و در ساعات اولیه روز بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود، افزود: طی این مدت علاوه بر نفوذ گرد و غبار در نواحی مرکزی، جنوب شرق و مرز غربی سیستان و بلوچستان شدت وزش باد نیز در این مناطق قابل ملاحظه است و در برخی نقاط گردخاک باعث کاهش دید می‌شود.

وی تصریح کرد: از نظر دمایی نیز از فردا دمای هوا در نیمه شمالی استان حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد، اما در نواحی جنوبی‌تر و سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان روند افزایشی دمای هوا ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان مواج و متلاطم است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

طوفان شن درزابل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.