سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکیبا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

کنترل تب کریمه کنگو در کرمانشاه/ ۱۴ میلیون متر مربع از مناطق زلزله‌زده سمپاشی شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کنترل تب کریمه کنگو در مناطق زلزله زده خبر داد.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با شروع فصل گرما امکان شیوع بیماری‌های ‌ مختلف در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افزایش می‌یابد که در این راستا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدامات لازم و پیشگیرانه را در این خصوص انجام داده است.

وی ادامه داد: بیماری سالک که عامل آن یک پشه خاکی است، جزو عارضه‌های بومی مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه محسوب می‌شود که تحت کنترل است و هیچ مشکلی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از این بابت نداریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه جوندگان، مخزن بیماری سالک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هستند، افزود: سم‌پاشی 14 میلیون متر مربع از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و جونده‌کشی در راستای کنترل بیماری سالک   انجام شده است و مرحله دوم سمپاشی در چند هفته آینده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: 8 میلیون و 900 هزار متر مربع از اراضی منطقه زلزله‌زده کرمانشاه سمپاشی و در حدود 6 میلیون متر مربع جونده کشی شده است.

شکیبا در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو تاکید کرد: در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه یک نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شد و همسر وی نیز مشکوک به این بیماری بوده است که خوشبختانه هر دو پس از درمان به طور کامل بهبود پیدا کرده‌اند و امروز هیچ مشکلی از نظر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مبتلایان به تب کریمه کنگو در یکی روستاهای ثلاث باباجانی ساکن بودند که همه خانه‌های این روستا سمپاشی شدند و هیچ مشکلی از بابت شیوع این بیماری وجود ندارد.

ایجاد پایگاه‌های سلامت  در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه 

شکیبا اظهار کرد:‌ به کمک سازمان آب و فاضلاب آب‌های سطحی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به سمت فاضلاب‌های شهری و روستایی هدایت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر خانه‌های بهداشت،  پایگاه‌های جامع سلامت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه دایر شده و بهورزان،‌ پزشکان و  مراقبان سلامت مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و  درمانی هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.