سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات اقتصادی تلافی‌جویانه اروپا و آمریکا در قبال یکدیگر

اتحادیه اروپا به تعرفه‌های آمریکا بر واردات خودرو واکنش نشان می‌دهد

معاون رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا نسبت به افزایش تعرفه خودروهای وارداتی اروپا از سوی آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا به هرگونه اقدام آمریکا برای افزایش تعرفه خودروهای ساخت این اتحادیه واکنش نشان خواهد داد. این جدیدترین اظهارنظر مقامات اروپا در میان افزایش تنش‌های تجاری با آمریکا است.

بنابر گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تهدید کرد بر روی واردات خودروهای ساخت اروپا تعرفه 20 درصدی وضع خواهد کرد. این تهدید یک ماه پس از آن صورت گرفت که دولت ترامپ بررسی‌ها را مبنی بر اینکه آیا واردات خودرو تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است یا خیر، صورت داد.

یورکی کاتاینن، معاون رئیس کمیسیون اروپا به روزنامه فرانسوی لوموند اعلام کرد: اگر آنها تصمیم به بالا بردن تعرفه‌های وارداتی خود داشته باشند ما نیز چاره‌ای جز واکنش نشان دادن در این باره نخواهیم داشت.

معاون رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم از طریق توئیتر بر سر موضوعات تجاری مبارزه کنیم. ما باید به این تنش‌ها پایان دهیم. به گزارش خبرگزاری رویترز پس از تهدید تجاری روز جمعه رئیس جمهور آمریکا شاخص سهام خودرو اروپا کاهش یافت. همچنین بدنبال اظهارات ترامپ سهام شرکت خودروسازی فورد موتور آمریکا و همچنین شرکت خودروسازی جنرال موتور دچار افت شد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد: اگر این تعرفه‌ها و موانع تجاری بزودی برداشته نشود ما تعرفه 20 درصدی را بر روی تمامی خودروهای ساخت اروپا که وارد آمریکا می‌شوند اعمال خواهیم کرد.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی دولت ترامپ روز پنج شنبه اعلام کرد این وزراتخانه قصد دارد بررسی‌ها را تا پایان ماه جولای یا آگوست به نتیجه برساند. ترامپ بارها واردات خودرو از آلمان به آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است. او در نشستی با خودروسازان آمریکایی در کاخ سفید در ماه می اعلام کرد به دنبال اعمال تعرفه 20 تا 25 درصدی بر واردات برخی خودروها است و مازاد تجاری خودرو آلمان با آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

آمریکا اخیرا یک تعرفه 2.5 درصدی را بر خودروهای مسافری وارداتی از اروپا و یک تعرفه 25 درصدی بر کامیون‌ها وضع کرده است. اتحادیه اروپا نیز در واکنش تعرفه 10 درصدی بر خودروهای وارداتی آمریکا وضع کرد.

بسته پیشنهادی تعرفه دولت ترامپ با انتقادات جدی جمهوری‌خواهان و گروه‌های تجاری همراه بود. گروهی به نمایندگی خودروسازان آمریکایی و خارجی اعلام کردند این اطمینان وجود دارد که واردات خودرو نمی‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی باشد.

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد میزان تولیدات خودرو در طی دهه گذشته دو برابر شده است. آمریکا در سال 2017 نزدیک به 15 درصد فروش جهانی برند مرسدس بنز و بی ام دبلیو را به خود اختصاص داد. همچنین 5 درصد از فروش Volkswagen و 12 درصد از فروش آئودی متعلق به آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.