سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست وزیر ارتباطات با دانشگاهیان و فعالان ict در کرمان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه شهید باهنر کرمان از تهیه طرح نوآفرین و آیین نامه ۱۷ بندی سندی به منظور"رفع موانع کسب و کار و فعالیت نوپا" برای ارائه به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با جوانان دانشگاهیان و کسب و کارها و صنعتگران بخش آی سی تی در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه شرکت ها و نخبه های فعالی در استان کرمان حضور دارد و مراحل رشد در حال طی شدن است، گفت: ظرفیت های خوبی نیز در دانشگاه های استان وجود دارد.

وی افزود: برای تسهیل شدن مشکلات و چالش های پیش رو ما نیز باید تلاش کنیم، مباحثی که مطرح شده اند، در رابطه با بیمه و مالیات و در راستای کسب و کارهای نوپا بود.

آذری جهرمی تصریح کرد: در این رابطه با ثبت شرکت ها، دولت در این زمینه در اسفندماه سندی برای رفع کسب و کارهای نوپا  ارائه کرد تا به تصویب هیئت دولت برسد و در این زمینه آیین نامه ای نیز تهیه شد.

وی یادآور شد: در رابطه با بحث طولانی بودن سطح مجوزها برای کسب و کارهای نوپا مشکلی که در سر راه کسب و کارها وجود دارد و در این نیز باید بتوانیم موانع و مشکلات را رفع کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه سیاست های کلی نظام افزایش بهره وری است، افزود: ۲.۵ درصد رشد اقتصاد همین افزایش بهره وریست که حوزه ارتباطات در این رشد سهم مهمی دارد .

وی گفت : درحوزه مالیات ظرفیتی به اسم پارک فناوری داریم که بر این اساس، شرکت های ذیل آن از پرداخت مالیات معاف هستند.

اذری جهرمی با اشاره به اینکه برای تامین منابع مالی هم اقداماتی شده و آیین نامه مربوط به تامین مالی هم به تصویب بورس رسیده و چارچوب آن در حال شکل گیری است، تصریح کرد: همچنین برای آموزش با فنی حرفه ای ها وارد مذاکره شدیم .

دراین نشست جوانان و فعالان کسب و کار بخش آی سی تی دغدغه ها، موانع و مشکلات پیش روی طرح ها و کارها و ایده های خود از جمله موانع دریافت تسهیلات، فراهم نبودن زیر ساخت ها در این حوزه و متمرکز بودن امکانات در تهران و حاکم بودن رابطه بجای ضابطه برای دریافت امکانات و تسهیلات، پایین بودن ظرفیت شبکه انتقال، نبود مرکز ای اکس پی و تخصیص ندادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به محصولات وارداتی این حوزه را مطرح کردند. 

در این نشست پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت : مشکلات مطرح شده در دو بخش پشتیبانی فنی و بخش اقتصادی باید موردتوجه قرار گیرند.

وی پیشنهاد کرد: حل این مشکلات چون فراتر از حوزه یک وزارتخانه است این مشکلات را بطور مجزا تجمیع کنیم تا وزیر ارتباطات با دیگر وزیران مطرح کنند .

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی و مجمع نمایندگان نیز آمادگی داریم در این زمینه حمایت کنیم.

ایجاد معاونت هوش مصنوعی و تامین منابع صندوق پژوهش و فناوری استان از پیشنهادات مطرح شده در نشست یاد شده بود .

انتهای پیام/ب

سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان کرمان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.