سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع صدها هزار نفر از مردم انگلیس مقابل پارلمان این کشور

هزاران نفر از مردم انگلیس با تجمع مقابل ساختمان پارلمان این کشور، خواستار تعیین تکلیف برکسیت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی‌بی‌سی جهانی، در دومین سالروز همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) هزارن نفر در مرکز شهر لندن تجمع کردند.

سازمان‌دهندگان این تجمع می‌گویند دو سال پس از همه‌پرسی، همچنان تکلیف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مشخص نشده و «صدای مردم باید شنیده شود».

این تجمع پس از آن صورت می‌گیرد که برخی از وزرای ارشد کابینه «ترزا مِی» مانند لیام فاکس و دیوید داویس گفته بودند انگلیس بدون هر گونه توافقی، آماده خروج از گفتگو‌ها با اتحادیه اروپا بر سر «برکسیت» است.


این تجمع اعتراضی، بخشی از برنامه «تابستان اقدام» از سوی گروه‌های سازمان‌دهنده است که هدف آن افزایش فشار‌ها به «ترزا می» و «جرمی کوربین» است. به گفته سازمان‌دهندگان این تجمع، نزدیک به صد‌ها هزار نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کرده‌اند.

در حالی که معترضان فریاد می‌زدند «ما کشورمان را پس می‌گیریم»، و یا «برکسیت همین حالا باید انجام شود»، صد‌ها نفر نیز در مخالفت با این تجمع و در دفاع از حضور انگلیس در اتحادیه اروپا در خیابان‌های لندن دست به تجمع زدند.

همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برکسیت روز ۲۳ ژوئن ۲۱۰۶ برگزار شد که ۵۱ درصد مردم این کشور رأی «آری» به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دادند.

طبق رویه جاری، روند خروج انگلس از اتحادیه اروپا قرار است روز ۲۹ مارس ۲۰۱۹ میلادی، آغاز شود. دولت انگلیس موظف است در صورت هرگونه توافقی با اتحادیه اروپا درباره نحوه خروج از این اتحادیه، آن را در اختیار نمایندگان پارلمان قرار دهد تا تصمیم‌گیری نهایی در پارلمان صورت گیرد؛ اما هنوز مشخص نیست اگر پارلمان این توافق احتمالی را رد کند چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.