سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 12 هزار میلیارد تومان به اجرای طرح های کارآفرینی

معاونت توسعه کارآفرینی وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: 12 هزار میلیارد تومان به اجرای طرح های کارآفرینی در سراسر کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عیسی منصوری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در جمع مسئولان شهرستان بردسیر گفت: در طرح های کارآفرینی جهت گیری منابع باید مشخص و اولویت با میزان کارآفرینی طرح ها باشد و این منابع صرف فیزیک و ساختمان نشود.

وی اظهار داشت: فراخوان دادن عمومی روش درستی برای کمک به مردم نیست زیرا منابع کشور و اعتبار بانکها محدود است.

وی با بیان اینکه جهت گیری صحیح منابع و ایجاد اشتغال در طرح ها اولویت دارد، گفت: 200 هزار طرح در این راستا ارائه شده که 90 هزار طرح قابل بررسی و 60 هزار طرح فقط مربوط به پرورش دام سنتی بوده است .

وی تاکید کرد: کارآفرینی که با سرمایه خود آغاز به کار کرده و برای توسعه آن نیازمند اعتبار است در اولویت دریافت تسهیلات قرار می گیرد.

منصوری کندی فرایند بررسی طرحها را در گذشته مانعی جدی در راستای اجرای این طرح دانست و افزود: هم اکنون این روند بهبود یافته و معطل ماندن طرح حداکثر 12 روز در دستگاه اجرایی و چهار روز در کمیته فنی و در مجموع یک ماه فرصت بررسی برای بانکهای عامل تعیین شده است.

وی همچنین از بانک ها خواست به منظور ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزا با مردم همکاری کنند و حتی پیگیر تقاضای ارائه شده و رها شده مردم نیز باشند.

منصوری از افزایش تفویض اختیار در مقاطع شهرستانی خبر داد و گفت: سامانه ای برای بررسی این طرحها با عضویت فرمانداران و مدیران اعضای کارگروه و اشتغال تشکیل شده و از طریق این سامانه می توان دریافت هر طرح در چه مرحله ای قرار گرفته است.

وی اتصال به بازار را برای موفقیت کارآفرین مهم دانست و گفت: بدون یافتن بازار فروش، تولید و کارآفرینی معنا پیدا نمی کند.

منصوری افزود: نگاه به بردسیر و تفاوت آن با شهرستانهایی مانند سیرجان که از سرمایه گذاری های سازمان یافته و صنایع بزرگ برخوردارند، نیاز این شهرستان را برای سرمایه گذاری جدید آشکار می کند.

وی گفت: در بخش گردشگری باید به دنبال جذب گردشگر باشیم نه ایجاد اقامتگاه، زیرا اقامتگاه ایجاد درآمد نخواهد کرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.