سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد

خرید ارزان گاز اشک آور، شوکر و باتوم در میدان گمرک/ صدور مجوزهای تقلبی در کسری از ثانیه

این روزها در مغازه های میدان گمرک اقلامی با قیمت ناچیز به فروش می رسند که حمل، نگهداری و استفاده از آنها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه در جامعه شاهد بسیاری از دعواها و نزاع ها هستیم که باعث ضرب و جرح های خونین و بعضا حتی قتل می شود و موردی که در این خشونت ها به چشم می اید به کار گیری از سلاح های سرد در درگیری افراد بین هم می باشد.

شوکر عامل بیهوشی علی

دعوا بر سر جای پارک آغاز شد و با بیهوشی یکی از طرفین خاتمه پیدا کرد. علی و سهراب که در یک کوچه زندگی می کنند، بر سر جای پارک با یکدیگر درگیر شدند. بهانه آنها پارک کردن علی روبروی خانه سهراب بود. سهراب معتقد بود که خودرو علی مانع ورود راحت او به پارکینگ می شود و علی هم اصرار به پارک کردن خودرو در همان محل داشت.

آنها بعد از بگو مگو و رجزخوانی دست به یقه شدند و خیلی زود کارشان بالا گرفت. سهراب که از نظر جثه ضعیف تر بود، بعد از آنکه مشت اول را خورد دست به جیب برد و با شوکر برقی شوکی به علی داد.

علی نقش زمین و راهی بیمارستان شد. درگیری آنها با شکایت علی از سهراب به علت استفاده از سلاح سرد و غیرمجاز و دادگاهی شدن سهراب خاتمه یافت.

گاز اشک آور سلاحی برای رهایی از دست مزاحمان

سحر در یک درگیری خیابانی در حالی که برایش مزاحمت ایجاد شده بود با استفاده از گاز اشک آوری که در کیف خود به همراه داشت از خود در مقابل مزاحمان خیابانی دفاع کرد.

او که بارها برای این کار تمرین کرده بود، در مقابل مزاحمین دست در کیف خود کرد و با بیرون آوردن گاز فلفل آن را روی صورت مزاحم خالی کرد.

سحر گاز را به سمت سر و صورت مزاحمان اسپری کرد و باعث تیره شدن دید چشم یکی ازمزاحمان شد. با حضور ماموران پلیس در محل، مزاحمان به کلانتری برده شدند اما نکته ای که در این درگیری به چشم می آید، آن است که سحر برای دفاع از خود اقدام به استفاده از گاز اشک آور کرد و سوال اینجاست که این صلاح های سرد چگونه به دست مردم عادی می رسد؟


او برای دفاع از خود اقدام به استفاده از گاز اشک اور کرده است اما بدون داشتن حکم قضایی. استفاده از این سلاح بدون حکم قانونی خلاف و جرم محسوب می شود و حال او باید برای استفاده غیر قانونی از گاز اشک آور توضیحات خود را به مراجع انتظامی ارائه بدهد که چگونه آن را تهیه کرده است.


 باتوم سلاحی جای چماق

اصغر در حال رانندگی بود که ناگهان یک جوان با اتومبیل خود جلو تاکسی او پیچید و ترمز زد. راننده تاکسی که غافل گیر شده بود با دست پاچگی به سپر خودرو سعید زد و به اصطلاح سپر او را پایین آورد.

سعید که به تازگی گواهینامه گرفته و خودرویی خریده بود باعث اشتباهی شد که منجر به تصادف شد با این حال هم مدعی آن بود که راننده تاکسی مقصر و او در این تصادف اشتباهی مرتکب نشده است.

با درگیری با راننده تاکسی و استفاده از باتوم که در صندوق عقب خودرو داشت به راننده تاکسی هجوم آورده و با سر او را شکست.

با آمدن افسر راهنمایی و رانندگی مشخص شد که سعید مقصر است و از طرف دیگر برای شکستن سر اصغر هم پرونده ای جداگانه برای سعید گشوده شد. پرونده ای با عنوان حمل و استفاده از سلاح سرد.

فروش سلاح سرد با مجوزهای تقلبی

در یک بازار گردی در بازار گمرک تهران به سراغ فروشگاه های فروش سلاح های سرد رفتم که اقلامی مانند شمشیر، قمه، خنجر، دشنه و پنجه بوکس می فروخت. این سلاح مصرف عمومی ندارد و بیشتر برای استفاده در نزاع ها و درگیری ها به کار می رود.

به داخل یکی از این فروشگاه ها رفتم و از فروشنده درخواست خرید پنجه بوکس و گاز اشک آور کردم او در جواب در خواست من پاسخ داد: نداریم، غیر قانونی کار نمی کنیم برو حکم بیار بهت وسیله بفروشم. با کمی اصرار و گفتن اینکه سلاح را برای دفاع از خود می خواهم و خلافکار نیستم، فروشنده کمی ملایمت نشان داد و مرا به پشت مغازه  دعوت کرد.

در آنجا ویترینی از انواع سلاح های سرد وجود داشت که می توانستم هر کدام را که بخواهم انتخاب کنم. پنجه بوکس و گاز اشک آور را برداشتم و به فروشنده گفتم که مبلغ اینها چقدر است؟ گفت: «سرجمع دوتاییشون ۴۰۰ تومن».

از او پرسیدم که چطور می توانم حکم این سلاح ها را بگیرم که در جواب جمله جالبی گفت: «می تونی بری از پلیس حکم دولتی بگیری، اگه میخوای هم من میتونم بهت حکم بدم». با تعجب از او پرسیدم خودت؟؟!! در جواب گفت: «آره یه حکم بهت میدم با سربرگ حکم قانونی که تمام امضاها و... روی اون وجود داره و به نام خودت هم حکم رو صادر میکنم».

از فروشنده بابت هزینه حکم سوال کردم و در جوابم اینگونه پاسخ داد: «هزینه این دوتا سلاح و حکمش حدوداً یه تومن میشه». به او گفتم بگذارد که به فروشگاه های دیگر بروم و قیمت های بقیه فروشندگان را هم بررسی کنم و بعدا مزاحم شوم که برگشت و گفت: «عمو همه یه قیمت میدن همه هماهنگیم باهم».

او راست میگفت با جست و جو در فروشگاه های دیگر همه تقریبا یک قیمت را بیان می کردند و با یک تفاوت صد یا دویست هزار تومانی با یکدیگر می توانستم اقلام غیرمجاز را با حکم قانونی تقلبی تهیه کنم.

با این اوصاف و با عرضه راحت البته قاچاق و به صورت غیر قانونی سلاح سرد در بین افراد جامعه خطرات جدی جامعه را تهدید می کند چرا که در دعواها و بحث های بین یکدیگر چه جدل های خانوادگی و چه دعواهای خیابانی اعم از زورگیری ها مزاحمت ها و... خواسته یا ناخواسته با به همراه داشتن سلاح های سرد در میان افراد صدمات جبران ناپذیری وارد زندگی آنها خواهد شد و به عنوان دفاع از خود هر کاری که می خواهند می توانند با آن سلاح ها انجام دهند.


از این رو نیروی انتظامی اقداماتی جهت جلوگیری از تنش ها و درگیری با سلاح سرد انجام داده است و معتقد است که در اختیار داشتن سلاح سرد توسط مردم قدرت کاذبی به آنها می دهد که باعث استفاده نابجا در درگیری های گاها کوچک و ناچیز می شود و تبعات جبران ناپذ یری دامن افراد را می گیرد.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در خصوص فروش شوکر و افشانه های اشک آور در فضای مجازی گفت: همکاران ما در پلیس پیشگیری امادگی دارند تجهیزات انتظامی را به کسانی که صلاحیت لازم را داشته باشند ارائه دهند و کسانی که خواستار این تجهیزات هستند باید به شرکت های انتظام که زیر مجموعه پلیس فعالیت می کنند مراجعه کنند، اما پلیس با فروش غیرقانونی تجهیزات انتظامی به شدت برخورد خواهد کرد.

همچنین سردار محمدرضا مقیمی رییس پلیس آگاهی کشور در ارتباط با حمل سلاح سرد گفت: واردات، تولید و عرضه سلاح سرد ممنوع است و مرتکبان این جرم به 6 ماه تا 2‌ سال حبس و جزای نقدی بین 20 تا 80 ‌میلیون ریال محکوم می‌شوند و این سلاح‌ها حسب مورد به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

سردار مقیمی در ادامه گفت: حدود 70 ‌درصد نزاع‌های آنی (بدون مقدمه) منجر به قتل با سلاح سرد است که به سبب انگیزه‌هایی همانند فحاشی یکی از طرفین، چشم در چشم شدن، تصادف 2 خودرو، نزاع بر سر قیمت خرید و فروش اجناس صورت گرفته است.

وی ادامه داد و گفت: با توجه به این‌که در وقایع جنایی از قبیل قتل یک نفر کشته می‌شود از طرف دیگر متهم نیز به سبب ارتکاب به حبس ابد و یا قصاص محکوم می‌شود در نتیجه می‌توان گفت که خانواده قاتل و مقتول هر دو از هم پاشیده و تباه می‌شوند.

از همین رو بر اساس ماده  617 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 هر کس به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از 6 ماه تا 2 سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود و چنان چه محاربه شناخته شود محکوم به حد خواهد شد.

آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه در رابطه با زورگیری و حمل سلاح های سرد گفت: زورگیری توسط اشرار حسب موازین شرعی و قانونی مصوب تفاوتی میان به کار گیری سلاح سرد و گرم وجود ندارد و حکم محاربه دارد و مجازات آن نیز اعدام است.

با این وجود و تمام این اوصاف باید فکری ونظارت دقیقی به حال بازارهای فروش لوازم انتظامی و افرادی که فروش سلاح های سرد غیر قانونی توسط انها انجام می شود کرد و از فروش راحت این اقلام خطرناک در میان مردم جلوگیری شود چرا که با در اختیار قرار گرفت سلاح سرد توسط هر فردی می تواند خطر آفرین باشد و صدمات جبران ناپذیری را به دیگری وارد کند.

انتهای پیام/

گزارش از اشکان دوستی پور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۸
در انتظار بررسی: ۶
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
سلام من ۲۰تا گاز اشک آور می‌خوام
محمد
۲۲:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
من یک گاز اشکاور میخوام
ارین
۱۹:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
سلام من شوکر ۱۲۰۰ولت میخوام
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۶ تير ۱۴۰۳
من یک شوکر می‌خوام
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام اسپری گاز اشک اورNATO ناتو قیمتش چنده لطفا بااین شماره تماس شماره تماس بگیرین شوکر۱۲۰۰ولت هم دارم
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
سلام من یک گاز اشک آور می خام
محمد
۲۲:۱۵ ۱۳ دی ۱۴۰۲
شوکر میخام گاز اشک آور میخام
احسان
۰۱:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
سلام واسه خرید شوکر اسپری فلفل و کلت ساچمه‌ایی به این پیج مراجعه کنید من هم شوکر ازش خریدم هم کلت ساچمه‌‌ایی واسه طبیعت گردی شوکر هم میخوام بخرم ایندفعه ارسال به سراسر ایران هم داره خیلی هم آدم خوبیهchaghoo_zanjan_ehsan09386100630 شماره‌شم نوشتم فقط پیامک جواب میده اول پیامک بدین بگین چه محصولی میخواین بعد خودش بهتون زنگ میزنه
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۱ تير ۱۴۰۲
من یک گاز اشک‌ آور میخوام یه راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم
ناشناس
۲۲:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
ـ
سلام من یه شوکر میخوام ادرس اصفهان فلاور جان ـ
قیمت شون چقدر
رسول
۲۰:۵۴ ۱۹ تير ۱۴۰۱
شوکر لازم دارم شماره تماس پیدا نکردم
محمد
۱۴:۲۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
سلام من که خودم از این پیج یه مدل شوکر و اسپری فلفلی خریدم انواع شوکر رو داشت چندمدل اسپری فلفلی و کلت ساچمه‌ایی گازی هم موجود داره همین الانم فالورمه کارش حرف نداره خدا خیرش بده قیمتاشم نسبت به هرجای دیگه که قیمت گرفتم خیلی مناسبتره
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
سلام علیکم
م
۱۳:۰۱ ۰۸ تير ۱۴۰۱
سلام من یک شوکرمیخوام بامجوز
امید
۲۰:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
خوب
اسی
۰۳:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
من یه شوطر متری اصلی میخام کجا باید بخرم یا که قیمتش چنده کسی اگر میدونه برام بگه منظورم از شوطر اصلی اینه که شارژش زودبه زود خالی نکنه که فقط آمریکا ییهااینجور هستن تا اونجایی که من پرسو جو کردممتفرقها کیفیت آنچنانی ندارند
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام شوکر میخام چطوری میتونم تهیه کنم ؟
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام
دوستان از کجا پیشنهاد میکنید شوکر بخرم
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
شوکر و پنجه بوکس و اسپری فلفل
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
شوکر میخام
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من یه شوکر می‌خوام
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
من یک شوکر میخواهم
امیر علی معیری
۰۰:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
,من یک شوکر می خواهم خیلی ممنون میشم به درگهان ارسال کنید
حمید
۰۲:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
آیا تا کنون برای زورگیری حکم اعدام صادره شده ؟البته منجر به قتل را کاری ندارم .چون گفته اند حکم زورگیری اعدام است آن را اگر امکان داره پاسخ بدید ممنون
سید اصغری فرد
۲۰:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقتتون بخیر بنده ۵۲سالمه و راننده اسنپ و تپسی هستم و مجبورم چون منزلمم اندیشه شهریار هست برای فعالیت بیام تهران و خیلی شبا ساعت بعد از ۱,۲ اگر مسافر بخوره اگرم نخوره مجبورم بیام ازادی مسافر بزنم برای شهریار یا اندیشه برای حفظ امنیت خودم و ماشینم تمامی منبع درامدم هست احتیاج به یک گاز اشگ اور یا نمیدونم اگر تشخیص بدین شوگر (البته فقط یکی شو ) ایا میتونم خریداری کنم ؟ ناگفته نمونه کوچکترین سابقه حتی به کلانتری هم ندارم ممنون میشم راهنمایی و پاسخ بدین
محمد
۱۷:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام .من راننده تاکسی هستن بارها منو کتک زدن کرایه .مو ندادن وحتی پولامو دزدین خوب من راننده تاکسی کی جوابم رو میده چطور بایدازخودم محافظت کنم موقعی که قانون حمایتم نمیکنه
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام من یک شوکر می خواستم
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
یه شوکر میخوام
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ دی ۱۴۰۰
ازمن زور گیری شده گوشی و مقدارز پولمو بزور گرفتند برا استفاده شخصی نیاز به شوکر یا اسپری فلفل دارگ لطفا راهنمیی بفرمایید
مهدی کمانگیر
۰۸:۴۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام من یک شکر برقی میخواستم منتظر جوابتم
علی محمدی
۰۹:۳۱ ۲۵ دی ۱۴۰۰
سلام بنده کاسب هستم یکی دوبار هم ازبنده سرقت شده الان نیازبه یک اسپری وشوکرنیازمندم
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۳ دی ۱۴۰۰
منم میخام
حسن
۱۶:۳۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام آیا میشود برای رهایی و فرار از دست کیف قلمها و زور گیرها راه قانونی وجود دارد گوشیم و بزرگ گرفتند دوربین هم تو محله نبود کاری ازم بر نمی امد حقوق یکماه کارم بود لطف در صورت امکان ترتیبی اتخاذ نماین افراد با تعهد بتوانند اسمی برا تفاضا شخصی داشته باشند و استفاده غیر قانونی نکنند
پارسا
۰۱:۵۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
گاز اشکاور خوب داری بهم بده
منتظر جوابتم
ناشناس
۰۲:۴۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سلام شوکر و اسپری فلفل دستبند نیاز دارم هرچقدر پولش باش
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۰
سلام من شوکر . دستبند و گاز اسم آور درخواست دارم نیاز به مجوز هم ندارم ممنون میشم بهم اطلاع بدید
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اقایون کسی گاز داره من میخام
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام یک عدد شوکر میخواستم
مهران
۰۷:۰۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
من شوکر می خام
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام‌شوکر‌چند‌است
فواد
۰۱:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام کی شوکرقوی میخواست
احسان
۱۶:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
سلام من یک شوکر کتابی میخام قیمت چنده
امیررضا
۱۶:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام من یک شوکر کتابی میخام چجوری باید سفارش بدم
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
منم میخام
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام شوکر از چه قیمت هستش
رضا
۲۱:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام علیکم من یک دونه شوکر میخوام قیمن چنده؟
امیر حسین
۲۱:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
شوکر خرچنگی می خواستم بخرم
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
من یک اسپری ارزان قیمت میخوام
توحید احمدنژاد
۱۶:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
گاز اشکاور میخام
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
من یه شوکر میخواستم چه جوری باید سفارش بدم
محد
۲۳:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
من یک شوکر قوی میخام چیکار کنم
علی اصغر
۱۱:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
من می‌خوام یک باتوم فنری بخرم باید چیکار کنم
ابولفضل
۰۰:۲۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
شوکر
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام
اقای ما یک شکر میخواهم
۱۹:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خیلی ممنون
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۵ دی ۱۳۹۹
باتوم پرتابی فنری دارم فروشی
ناشناس
۰۳:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
من میخامش
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
چند
ناشناس
۰۲:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۹
سلام یک باتوم پرتابی میخواستم با قیمت
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
قیمت اسپری فلفل چنده
Mahdi
۲۰:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
شوکر قیمت میخوم
شایان
۱۳:۱۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سلام من یه گازاشک آورمیخام چجوری باید بخرم؟؟
ناصر
۱۶:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
یک شوکر ۹۸۰ پلیسی میخوام
احمد
۲۲:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
یه شوکر ویک گاز فلفلی می خوام
یوزارسیف
۰۴:۱۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
همانا من نیز میخواهم
محمد
۲۳:۱۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من یک شوکر میخام
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
من یدونه گاز فلفل میخوام
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
گاز اشک آور به قیمت ارزان می خواهم
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
قیمت هارو مگید
علی
۰۹:۲۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
گاز اشک آور
امیررضا
۲۲:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام من یک گاز اشکاور می خواستم ممنون
رضا
۰۱:۰۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
من یه شوکرمیخام
علی
۱۸:۱۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من یه شوکر میخام
علی
۲۲:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
من 1 عدد گاز اشک آور میخوام باید چجوری بخرم؟
یاسین
۱۶:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
عکسش کو چه طوریی بگیرمشون بگین ممنون می شوم
ایرانی
۱۴:۵۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
هر کسی اگه سلاح سرد در اختیار داشته باشه و موقع عصبانیت استفاده کنه معلومه که جرم ه و نباید باشه اما تو وضع فعلی گاز اشک آور برای جلوگیری از خفت گیری یا برای خانم ها که هزاران خطر در کمین شونه واقعا لازمه . قانون برای سارق ها و مزاحم ها ضعیف عمل می‌کنه .
سعیدحقشوخوردن
۱۲:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگه نیروی انتظامی پارتی بازی نکنه دستگاه قضای درست عمل کنه ومن بدونم هنگام خطر میتونم به کسی پناه ببرم مرض دارم برم دنبال چیزای ممنوعه بااین سیستم که ما داریم قانون فقط قانون امریکا اگه کسی مزاحمت شد دیگه نمیری خودتوعلاف کنی بعد طرف اشناپیدا کنه خونت پایمال بشه درحال حاضر درکشور کسی نباید امید داشته باشه حقشو سیستم بهش برگردونه باور ندارید بیائید ثابت کنم
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۰ تير ۱۳۹۹
ی دونه گاز اشگا ور میخام
مریم ع
۲۳:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام من یه شوکر و گاز اشک آور میخوام.
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من اسپری دارم
امیر
۱۱:۱۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خوبه بد نیست
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام من یه گاز اشک‌آور می‌خوام لطفاً جواب بدید
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ی اسپره می خوام
نظري
۱۶:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتي صبح زود ميري سركار بايد وسيله دفاعي داشته باشي
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
انصافا خیلی بده که گاز فلفل که فقط برای دفاع ممنوع ولی قمه که بضرب اش کلک طرف رو میکنه آزاد تاحالا مرگ با گاز فلفل نشنیدم ولی با قمه و چاقو تا دلتون بخواد داریم باید قانون رو عوض کنن انصافا
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه دونه گاز اسک اور میخام
علی
۲۰:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
اقا این باتوم و شوکر خیلی خوب بود مرسی
مسلم
۱۴:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
یک دونه اسپره ی اشک آور می خام
حمزه محمدی
۱۳:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
یه دونه اسپری فلفلی میخام ممنون میشم
حامد خسروانی
۱۹:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام من 2 عدد گاز اشک اور میخوام لطفا جواب بدی
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
اسلن خوب نیست
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
گاز میخام
امیر
۰۳:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
من یک شوکر میخوام ممنون
Reza
۰۱:۰۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
اقا من شوکر میخوام فوری
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۸
این روزها همه خانمها باید به این وسایل مجهز باشن
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
چند گاز اشک آور
ندا صمدی
۱۱:۲۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
من یه خانوم هست به نظر من هر خانوم باید تو کیفش یه شوکر یا حالا گاز اشک اورو داشته باشه واقعاااا مزاحممم زیاد شده واین نباید یه جرم تلقی بشه یه دفاع از خوده
مظاهر
۲۱:۵۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
قیمت گاز اشک آور چند است؟
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
یه گاز اشکاور می خوام قیمت چندع
مهدی
۲۲:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
یه اسپری فلفل میخوام قیمت مناسب
مرتضی مولایی
۱۱:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
ی شوکر میخوام ی گاز قیمت خوب
علی
۱۴:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
اقا تو رو خدا با گران فروشان برخورد کنید
علی
۱۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
من یک عددشوکر میخوام اگه امکانش هست برام ارسالش کنید
ممنون