سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی سومین پایگاه اورژانس هوایی استان خراسان رضوی

با تحویل بالگرد پایگاه اورژانس هوایی گناباد، سومین پایگاه اورژانس هوایی استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مراسم  راه‌اندازی سومین پایگاه اورژانس هوایی استان خراسان رضوی گفت: گناباد یکی از ۴۴ منطقه‌ای بود که قرار شد در ان پایگاه اورژانس هوایی مستقر شود و با پیگیری‌های زیاد مسولین شهرستان و وزارت بهداشت امروز شاهد آغاز به کار این پایگاه هستیم.

جواد باذلی افزود: سرعت در امداد رسانی نقش مهمی در کاهش مرگ ومیر دارد و امداد هوایی می‌تواند در امداد رسانی نقش خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با شرایط سخت تحریم هشت فروند بالگرد مدرن مخصوص اورژانس وارد ایران شده است؛ گفت: یکی از این بالگرد‌ها به گناباد اختصاص یافت و اولین منطقه‌ای که یکی از این بالگرد‌ها مستقر شده، گناباد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گنابادافزود: پایگاه اورژانس هوایی گناباد می‌تواند به شهرستان‌های همجوار با شعاع ۱۵۰ کیلومتر خدمت‌رسانی کند؛ در این شعاع ۵۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

باذلی گفت: بالگرد مستقر در پایگاه هوایی گناباد از نوع پی‌کی ۱۱۷ و از مجهزترین بالگرد‌های مورد استفاده در اورژانس در سطح جهان است و در آمریکا، اروپا و آفریقا از این نوع بالگرد استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام//ح.ت
 

افتتاح اولین پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان گناباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.